رییس سازمان اورژانس کشور خبر داد راه اندازی مرکز مشاوره اورژانس ویژه مسمومان

یسکافه: رئیس سازمان اورژانس کشور از طریق اندازی مرکز مشاوره و ارتباطات تخصصی(دیسپچ) اورژانس برای افراد گرفتار مسمومیت آگاهی داد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند درباره راه اندازی دیسپچ(مرکز مشاوره و ارتباطات تخصصی) ویژه افراد گرفتار مسمومیت اظهار داشت: این دیسپچ با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت، سازمان اورژانس، دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان لقمان حکیم راه اندازی می شود.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود: برای این منظور فضایی مناسب در بیمارستان لقمان حکیم به وجود آمده است که تکنسین های اورژانس و پزشکان متخصص بزودی در آن مستقر می شوند.

وی درباره آموزش های لازم افراد حاضر در این مرکز اظهار داشت: تکنسین های مستقر پس از گذراندن آموزش های ویژه در زمینه مسمومیت و پزشکان متخصص پس از طی دوره آشنایی با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری آمبولانس ها در این مکان مستقر خواهند شد.

رییس سازمان اورژانس کشور درباب نحوه عملکرد دیسپچ اظهارکرد: به محض اینکه برای فرد گرفتار علایم مسمومیت درخواستی از طرف ۱۱۵ شود پس از رسیدن نیروهای اورژانس به آن محل و انجام اقدامات اولیه درمانی بلافاصله با این دیسپچ تماس گرفته می شود و تکنسین ها و متخصصانی که به صورت ۲۴ ساعته در آن محل حضور دارند به صورت تریاژ تلفنی نیروهای آمبولانس را راهنمایی می کنند که در آن لحظه چه کارهایی را انجام دهند سپس به بیمارستان مربوطه اعلام می کنند که بیماری با این مشخصات در حال انتقال است و بیمار نیز بدون اتلاف وقت و از همان لحظه آغاز عملیات در صحنه حادثه تحت درمان قرار می گیرد.

کولیوند دسترسی سریع و آسان بیماران به پزشک فوق تخصص مسمومیت و تسریع در روند درمان بیماران را از مزایای این طرح عنوان نمود.

بنابر اعلام وبدا، رئیس سازمان اورژانس کشور درانتها اظهار داشت: این طرح با تامین بودجه مورد نیاز و مکان مناسب در کمتر از دو ماه آینده اجرا می گردد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.