در بسته اجتماعی امروز یسکافه بخوانید از صورتحساب جنجالی یک بیمارستان تا آغاز مقابله با ملخ ها در تهران

یسکافه: ماجرای بیهوشی طولانی چند بیمار در بیمارستان قلب، توقیف خودرو های با بیشتر از یک میلیون تومان تخلف، احتمال تغییر سایز کتب درسی، افزایش دمای هوای کشور طی سه روز آینده و… همچون مهم ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا هستند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در روز یکشنبه ۱۲ خردادماه اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
آغاز مقابله با ملخ ها در تهران
معاون عمرانی استانداری تهران از آغاز مقابله با ملخ ها در شش شهرستان درگیر استان تهران آگاهی داد.
پیشنهاد واگذاری واحدهای ۳۵ تا ۴۰ متری به دانشجویان متأهل ارشد و دکتری
وزیر کشور ضمن اشاره به پیشنهادی مطرح شده در جلسه شورای اجتماعی کشور به منظور تقویت ازدواج آسان در محیط دانشگاهی اظهار داشت: بر طبق این پیشنهاد عنوان شد که دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکتری هنگام تحصیل اگر متأهل شوند، به مدت ۴ سال واحد ۳۵ متری تا ۴۰ متری در اختیارشان قرار داده شود که در این زمینه با برخی دانشگاه ها صحبت کردیم؛ آنها اعلام آمادگی کردند تا زمین در اختیار بگذارند؛ همین طور با وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه صحبت شد و ایشان قبول کرد کمک هایی انجام دهد.
“هاشمی” در واکنش به ناآرامی های اخیر مترو: شهرداری گزارشی از چرایی سوژه ارائه کند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد برخی اعتراضات در شرکت بهره برداری مترو واکنش نشان داد.
شناسایی ۱۳۰۰۰ میلیارد مطالبات وصول نشده شستا و اولتیماتوم وزیر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری وصول مطالبات بدعوا رسیده شستا و اقدامات شدید قضائی جهت وصول تا ریال آخر بدهی ها آگاهی داد.
چرا برخی کودکان «مسئولیت پذیر» نیستند؟
یک متخصص روانشناس کودک با اشاره به اینکه مسئولیت پذیری در کودکان نیازمند الزامات و رفتارهای صحیح والدین است، اظهار داشت: بطور کلی نباید از کودکان زیر ۱۲ سال انتظار مسئولیت پذیری داشت، اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که مسئولیت پذیری تحت تأثیر مشاهدات محیطی و رفتارهای والدین در کودکان شکل می گیرد.
“سلامت” را فدای “رانت” نمی کنم / ماجرای بیهوشی طولانی چند بیمار در بیمارستان قلب
وزیر بهداشت درباره وضعیت بودجه نظام سلامت، قاچاق تجهیزات پزشکی، ماجرای به هوش نیامدن چند بیمار در بیمارستان قلب تهران، تبلیغات بی رویه پزشکی و … توضیحاتی ارائه کرد.
علت کمبود برخی داروهای خارجی / وضعیت تأمین پانسمان بیماران “ای بی “
رئیس سازمان غذا و دارو درباره سیاست وزارت بهداشت بر پشتیبانی از داروهای تولید داخل و همین طور چگونگی تأمین پانسمان بیماران پروانه ای توضیح داد.
ارائه غیرمجاز قلیان با یخ و شیرنارگیل / تقلای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور با اشاره به آنچه که ” ضرر سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات به کشور” خواند، اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش و همین طور ترفندهای صنایع دخانی برای افزایش مصرف دخانیات در کشور را تشریح نمود.
درآمدزایی از جویندگان کار
سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از پلمب یک مؤسسه کاریابی غیرمجاز در مرکز پایتخت خبرداد.
آغاز طرح تابستانی پلیس در جاده ها از ۲۰ خرداد / توقیف خودرو های با بیشتر از یک میلیون تومان تخلف
رئیس پلیس راهور ناجا از آغاز طرح تابستانی پلیس از ۲۰ خردادماه خبرداد.
شکایت پلیس از شهرداری تهران در دست اقدام است / روشی نو برای تعویض پلاک و شماره گذاری
رئیس پلیس راهور ناجا توضیحاتی را درباره شکایت پلیس از شهرداری تهران ارائه کرد.
احتمال تغییر سایز کتب درسی در سال تحصیلی آینده
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره تأثیر افزایش قیمت کاغذ و به دنبال آن افزایش قیمت کتب درسی در سال تحصیلی آینده بر تصمیم “تغییر قطع کتب درسی” (تغییر اندازه کتب درسی) اظهار داشت: این امر، در تصمیم ما تأثیر مستقیم نداشته ولی خب بی تأثیر هم نیست، البته اصل بحث ما برای نظرسنجی در این زمینه، بررسی اثرات تغییر قطع کتب درسی در آموزش بود که مشخص شد تأثیر منفی نخواهد داشت.
چالش بیمه ای پیمانکاران سرویس مدارس / مشکلات سرویس های خصوصی مدارس
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی سرویس مدارس استان تهران با اشاره به چالش بیمه ای پیمانکاران سرویس مدارس که سبب طرح سوژه در دیوان عدالت اداری شده است، اظهار داشت: کسورات ۷.۸ درصدی تأمین اجتماعی از قراردادهای پیمانکاری، در صورتیکه رابطه دستمزد بگیری و کارگر و کارفرمایی با رانندگان احراز نشده، یک هزینه سرباری برای شرکت ها و در نهایت برای خانواده دانش آموزان است که امیدواریم با طرح سوژه در دیوان عدالت اداری حل و فصل شود.
آخرین گزارش از وضعیت کیفیت گازوئیل کشور
مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط زیست از روند بهبود نسبی کیفیت گازوئیل توزیعی در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: نتایج آنالیز سوخت نشان داده است که در سال ۹۷ از بین ۳۶۴ نمونه گازوئیل برداشت شده از جایگاه های سوخت سراسر کشور، ۳۹ درصد نمونه ها در حد مجاز، ۴۶ درصد در شرایط مناسب و ۱۵ درصد در وضعیت قرمز بوده است.
سالی ۱۰ برابر دریاچه ارومیه از آب های زیرزمینی برداشت می شود
یک پژوهشگر حوزه منابع آب با اشاره به اینکه سالانه ۵۰ میلیارد متر مکعب از منابع آب زیرزمینی برداشت می شود، اظهار داشت: این مقدار به اندازه حجم ۱۰ دریاچه ارومیه است.
افزایش دمای هوا در کشور
مدیرکل پیش بینی و آگهی سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به رگبار باران و وزش باد شدید موقت در بعضی از استان ها طی سه روز آینده، از افزایش نسبی دمای هوا در کشور آگاهی داد.
همین طور پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در روز جاری به شرح زیر است:
ماجرای «صورت حساب جنجالی یک بیمارستان» + واکنش وزارت بهداشت
شکایت پلیس از شهرداری تهران در دست اقدام است / روشی نو برای تعویض پلاک و شماره گذاری
آغاز مقابله با ملخ ها در تهران
“سلامت” را فدای “رانت” نمی کنم / ماجرای بیهوشی طولانی چند بیمار در بیمارستان قلب
ارائه غیرمجاز قلیان با یخ و شیرنارگیل / تقلای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.