کرونا در جهان ۲۲۸ کشور و منطقه همچنان درگیر کووید ۱۹

به گزارش یسکافه، بنابر جدید ترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تابحال به ۶۵۳ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۴۳۶ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۶۵۸ هزار و ۷۲۷ بیمارتایید شده و همینطور ۶۲۹ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۸۴۰ نفر از مبتلایان هم بهبود یافته اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، همینطور برپایه جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیشتر از ۱۰۱.۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.
در اروپا هم الان فرانسه با ثبت بیشتر از ۳۸.۵ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار مبتلا شدن در میان کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۲ هزار قربانی، الان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی دارد.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۱۰۱، ۳۲۴، ۸۸۸۱، ۱۰۹، ۸۵۱۲هند۴۴، ۶۷۶، ۰۷۴۵۳۰، ۶۵۸۳فرانسه۳۸، ۵۰۴، ۸۴۳۱۵۹، ۶۱۱۴آلمان۳۶، ۷۵۸، ۹۲۶۱۵۸، ۹۶۶۵برزیل۳۵، ۶۱۵، ۵۹۰۶۹۰، ۹۴۶۶کره جنوبی۲۷، ۷۵۴، ۱۴۹۳۱، ۰۹۹۷ژاپن۲۶، ۱۳۲، ۱۵۹۵۱، ۸۲۹۸ایتالیا۲۴، ۷۰۹، ۴۰۴۱۸۲، ۴۱۹۹انگلیس۲۴، ۰۵۳، ۵۷۶۱۹۷، ۷۲۳۱۰روسیه۲۱، ۶۶۵، ۱۵۲۳۹۲، ۶۱۱همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۶۲ مورد مبتلا شدن و ۱۴۴ هزار و ۶۵۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.