در جلسه شورای تخصصی طب سنتی دانشگاه تأکید شد لزوم تولید هدفمند داروهای گیاهی در دانشگاه آزاد

یسکافه: معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: امیدوارم تفکر تولید غیرهدفمند گیاهان دارویی در بعضی از واحدهای دانشگاهی جایگزین تولید هدفمند داروهای گیاهی شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر محسن نفر در اولین شورای تخصصی طب سنتی به منظور تولید داروهای گیاهی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور متخصصان طب سنتی، پزشکی، داروسازی و گیاهان دارویی برگزار شد، با اشاره به اینکه به سبب وجود رشته های دانشگاهی گوناگون در دانشگاه آزاد اسلامی، پتانسیل بسیار خوبی در تولید و فروش داروهای گیاهی وجود دارد، اظهار داشت: این مساله می تواند به صورت یک چرخه از تولید و کشت بذر و گیاه توسط متخصصان کشاورزی و در زمین های زراعی موجود در واحدهای دانشگاهی منتخب و مستعد شروع شود و با استخراج مواد موثره دارویی، بررسی اثرات فارماکولوژیکی و سمیت گیاه و نیز فرمولاسیون داروهای گیاهی منتخب توسط متخصصان داروسازی در بعضی دیگر از واحدهای دانشگاهی ادامه یابد.
وی ادامه داد: در نهایت بررسی آزمایش های بالینی داروهای گیاهی فرموله شده توسط پزشکان متخصص و نحوه ستاندن مجوزهای قانونی، بازاریابی و فروش آنها نیز توسط متخصصان اقتصادی و بازاریابی در سایر واحدهای دانشگاهی به منظور ارائه به بازار مصرف تکمیل شود.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، همین طور تشکیل کمیته های تخصصی کشاورزی، داروسازی و فرمولاسیون دارو، بازاریابی و تجاری سازی را در ذیل شورای تخصصی طب سنتی به منظور بررسی تخصصی پروپوزال های دریافت شده از واحدهای دانشگاهی جهت دستیابی به اهداف فوق ضروری دانست.
دکتر نفر اشاره کرد: امیدوارم تفکر تولید غیرهدفمند گیاهان دارویی در بعضی از واحدهای دانشگاهی جایگزین تولید هدفمند داروهای گیاهی شود تا از این طریق درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه نیز افزایش یابد.
برمبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این نشست مقرر شد اعضاء فهرستی از داروهای گیاهی پرمصرف و مراحل تخصصی مورد نیاز در این چرخه تولیدی را ارائه نمایند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.