انتقاد از تاخیر در ارائه خدمات سلامت روان به دانشجویان در انگلیس

یسکافه: دانشجویان انگلیسی که با مشکلات و اختلالات روانی دست به گریبان هستند مجبورند برای دریافت کمک و خدمات سلامت روان از طرف متخصصان و مشاوران در دانشگاه خود تا حدود ۱۲ هفته منتظر بمانند که این مساله نگرانی ها را نسبت به احتمال مبادرت به خودکشیِ این افراد در این دوره انتظار، افزایش داده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، آمار و ارقام جمع آوری شده توسط دانشگاه های انگلیس نشان داده است دانش آموختگان دانشکده رویال موسیقی لندن در سال قبل برای شروع مشاوره با بیشترین تاخیر مواجه بوده و در بدترین حالت تا ۸۴ روز برای دریافت مشاوره انتظار کشیدند.
سر نورمن لمب، وزیر بهداشت سابق انگلیس که این اطلاعات را بدست آورده با بیان این که انتظار ۱۲ هفته ای و بیشتر از مدت زمان یک ترم دانشگاهی، رسوایی شمرده می شود، اعلام نموده چنین تأخیرهای طولانی برای مراقبت از بیماری هایی مانند اضطراب و افسردگی می تواند برای دانشجویان به شدت لطمه زا باشد.
لمب تاکید کرده است دانشجویانی که از مشکلات سلامت روان رنج می برند، به صورت فوری به کمک نیاز داشته و در صورت انتظار چند ماهه برای دریافت کمک، احتمال به دست آوردن سلامت روانی در آنها کاسته می شود.
با وجود تقاضای فزاینده برای دریافت مراقبت های درمانی، یک چهارم از دانشگاهای انگلیس بودجه خودرا برای بهداشت روانی دانشجویان کاهش داده یا ثابت نگه داشته اند. این آمارها در شرایطی به دست آمده که خیلی از دانشگاه ها حاضر به ارائه اطلاعات کامل خود در این زمینه نشده اند.
این یافته ها در حالی انتشار یافته که صدها هزار جوان انگلیسی برای شروع یک دوره دانشگاهی آماده شده و بیشتر آنها برای نخستین بار است که خارج از خانه زندگی می کنند.
نتایج بررسی ها نشان داده است که دانشجویان سراسر انگلیس بطور میانگین برای دریافت خدمات مشاوره و حمایت های روانشناسی با ۵۲ روز انتظار مواجه اند.
در دانشگاه بریستول نیز میانگین این تاخیر هفت هفته و نیم بوده که مسئولان در حال بررسی ارتباط این تاخیر با خودکشی ۱۲ دانشجوی این دانشگاه در سه سال اخیر هستند.
دانشگاه های انگلیس الان با انتقادهای بسیاری به سبب تاخیر در پشتیبانی از دانشجویانِ مبتلا به مشکلات روانی مواجه گشته اند که در سال های اخیر شمارشان افزایش یافته است. دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روانی می تواند منجر به عملکرد ضعیف دانشجویان در دانشگاه، اخراج از دانشگاه یا مبادرت به خودکشی در آنها شود. برآوردها از آن حکایت می کند که در سال ۲۰۱۷ میلادی در انگلیس و ولز ۹۵ دانشجو در مقطع آموزش عالی خودکشی کرده اند.
شمار دانشجویان گرفتار مشکلات روان در این کشور از سال ۲۰۱۰ میلادی تابحال پنج برابر شده است. تحقیقات نشان داده است که ۲۲ درصد از دانشجویان انگلیسی دست کم از یک مشکل روانی رنج برده و در ۳۴ درصد از دانشجویان مشکل به حدی بوده که نیاز به دریافت خدمات روانی محسوس بوده است.
علاوه بر این ۴۵ درصد از دانشجویان از مواد مخدر یا نوشیدنی های الکلی برای کنار آمدن با مشکلات خود استفاده کرده، ۴۳ درصد اغلب یا همیشه احساس نگرانی داشته و ۹ درصد نیز اغلب یا همیشه در مورد آزار زدن به خود فکر می کنند.
مدیر یک موسسه خیریه که در این زمینه فعال است اعلام نموده که زندگی به دور از خانه و خانواده و آغاز دانشگاه برای خیلی از دانشجویان می تواند تجربه ای استرس زا باشد و دور شدن از خانه، مشکلات مالی، مشکلات تحصیلی و یافتن دوستانی جدید همگی در ایجاد مشکلات روانی می توانند موثر باشند.
به نوشته روزنامه گاردین، بااینکه خیلی از دانشگاه ها با افزایش تعداد مشاوران خود و کاهش زمان انتظار برای دریافت خدمات روانی در کوشش برای رفع این مشکل هستند اما در این زمینه با چالش های گوناگونی روبه رو هستند که به تنهایی قادر به حل آنها نیستند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.