پاکت های سیگار در کانادا بی نام و نشان می شوند

یسکافه: برمبنای قوانین فدرال کانادا از هفته آینده پاکت های سیگار عاری از هر گونه نشان و نام برندی و با رنگ پیش فرض قهوه ای در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، صنعت دخانیات کانادا با اعطای فرصتی ۹۰ روزه به خرده فروشان برای فروش سیگارهای خود با پاکت های قبلی قصد اجرایی کردن مقررات بهداشتی کانادا تا تاریخ ۹ نوامبر را دارد.
طبق این قانون مقرر است از این پس تمام بسته بندی های سیگارها در کانادا به صورت یکسان و با عنایت به شرایط جدید با رنگ پاکت قهوه ای و متن خاکستری ارائه شود. طی این اقدامات هم چنین اندازه و ظاهر سیگارها و سایر محصولات موجود در داخل بسته ها را استانداردسازی می کند.
کارشناسان و متخصصان بهداشتی اعلام نموده اند مواضع سیاستِ این قوانین در کانادا در رأس فشار جهانی برای جلوگیری از جذابیت برندهای سیگار خصوصاً میان جوانان و نوجوانان و کوچک کردن سایز پاکت های سیگار بوده است.
یک تحلیلگر ارشد این سیاست در انجمن سرطان کانادا با اشاره به ۱۳ کشور دیگری که اقدامات مشابهی را صورت داده اند، مقررات بسته بندی ساده سیگارها را در کانادا، بهترین در جهان دانسته است. برای مثال کانادا در حذف سیگارهای بلند و باریکی که به “سیگارهای مخصوص زنان” شهرت دارند، در جهان پیشرو بوده است.
هم چنین از سال ۲۰۲۱ میلادی پاکت های پهن برای سیگارها در کانادا الزامی خواهد شد تا فضای بیشتری برای درج هشدارهای سلامتی روی آنها فراهم گردد.
بگفته یک استاد روانشناسی دانشگاه “واترلو” بسته بندی های سیگارها به ابزارهای قدرتمند تجاری برای جلب توجه مصرف کنندگان تبدیل گشته اند و تغییر آنها به سبک های ساده می تواند راههای موثر برای کاهش استعمال دخانیات باشد.
این استاد دانشگاه می گوید بسته بندی های سیگارها به شکلی هستند که مصرف کنندگان را به این تصور می اندازند که بعضی از برندها ضرر کمتری نسبت به برخی دیگر دارند. برای مثال مطالعات نشان داده عموم مردم اعتقاد دارند که پاکت های سیگار با رنگ های روشن و فضای سفید خطرات کمتری نسبت به همان محصولات با رنگ های تیره دارند.
بنا بر گزارش پایگاه خبری گلوبال نیوز کانادا، کارشناسان کانادایی قصد دارند با تیره تر کردن رنگ پاکت ها و با حذف لوگوها و نوشته های اضافی هشدارهای سلامتی درج شده روی پاکت های سیگار را برای مصرف کنندگان برجسته سازند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.