وزارت بهداشت اعلام کرد هوای ۳ منطقه تهران در وضعیت بسیار ناسالم

به گزارش یسکافه رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام نمود که باران بعد از آلودگی مشکلی برای سلامت مردم ندارد.

دکتر عباس شاهسونی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اینکه امروز شدیدترین وضعیت آلودگی هوا در هفته اخیر را شاهدیم، اظهار داشت: به صورتی که آلودگی در بعضی مناطق تهران بسیار شدید می باشد. میانگین شاخص آلودگی هوا در تمام ایستگاه های تهران ۱۷۵ بوده و برای همه افراد ناسالم به حساب می آید. همچنین در مناطق ۱۸، دو، ۱۱، شاخص آلودگی بسیار بالا بوده و شاخص آلودگی آنها به ترتیب ۲۰۷، ۲۰۵ و ۲۰۲ است. این مناطق بسیار ناسالم هستند.

وی درباره احتمال آلوده بودن بارانی که پیشبینی شده از پنج شنبه شب در پایتخت ببارد، اظهار داشت: با بارندگی هیچ مشکلی از نظر سلامتی برای مردم ایجاد نمی گردد و آب باران مشکلی نخواهد داشت و امیدواریم بارندگی رخ دهد.

شاهسونی تصریح کرد: با عنایت به تداوم آلودگی هوا سفارش می شود که گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار، افراد دارای بیماری های قلبی، تنفسی، مبتلایان به فشار خون، دیابت، افرادی که جراحی هایی مانند عمل قلب انجام داده یا بیماری زمینه ای دارند و… از تردد غیرضرور در شهر اجتناب کنند. در عین حال همه افراد تلاش کنند که کمترین مواجهه را با هوای آلوده داشته و ترددهایشان را در شهر کاهش دهند. البته در صورت تردد در شهر حتما از ماسک های N۹۵ یا P۲ استفاده کنند.

شاهسونی با اشاره به اینکه در عین حال مردم انجام فعالیتهای ورزشی در هوای آزاد را به حداقل برسانند، اظهار داشت: همینطور افرادی که گرفتار خسس سینه، تنگی نفس، سرفه های شدید، سرگیجه و… شدند، حتما در صورت ضرورت به پزشک رجوع کنند. علائمی چون تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، سرفه شدید، سوزش گلو و… امکان دارد بر اثر مواجهه با آلودگی هوا در افراد ایجاد شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.