رییس کل سازمان نظام پرستاری مطرح کرد کمبود پرستار در کشور

به گزارش یسکافه رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور، بر ضرورت جذب سالانه حداقل ۹هزار پرستار جدید تاکید نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر محمد میرزابیگی در مراسم گرامیداشت روز پرستار که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر بهداشت و تعدادی از مسئولان و پرستاران کشور برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، اظهار داشت: به جامعه پرستاری و مسئولین کشور تبریک ویژه می گوییم؛ چونکه ثابت کردند اگر پیگیری مشکلات از روش های اصولی اتفاق افتد، هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت؛ چونکه دیدیم در کمتر از دو ماهی که دوره پنجم نظام پرستاری شروع به کار کرده، با اجماع مناسب با مسئولین، موانع در حال برطرف شدن هستند.
وی ضمن تشکر از نگاه ویژه مقام معظم رهبری به پرستاران در دیدار روز گذشته پرستاران با ایشان، افزود: این نگاه ویژه و سفارش های حکیمانه ایشان سرلوحه ادامه فعالیت ما خواهد بود.
میرزابیگی همینطور از دولت، مجلس و وزیر بهداشت تشکر و بیان کرد: طی یک ماه گذشته جلسات و دیدارهایی برای رفع مشکلات با این بزرگواران داشتیم که رهنمود رفع موانع است.
وی با اشاره به معضل کمبود نیروی پرستاری، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی پرستاری ضربه مهلکی بر پیکره سلامت کشور وارد کرده است. با عنایت به میزان بازنشستگی های سالانه پرستاران و به ازای تاسیس بیمارستان های جدید، باید حداقل سالانه ۹۰۰۰ پرستار جذب بدنه خدمت شوند.
وی ادامه داد: می دانیم که شخص وزیر بهداشت از روز اول نارضایتی خویش را از نظام پرداخت بر مبنای سامانه قاصدک اعلام نموده بودند و امروز خوشحالیم که این سامانه از فعالیت باز مانده و وزارت بهداشت درصدد شروع به کار سامانه پرداختی جدیدی است تا دیگر شاهد معوقات طولانی مدت تا ۲۲ ماه نباشیم.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: جامعه پرستاری، جامعه نجیبی است که همچنان مشکلات را تحمل می کند.
وی در خاتمه اظهار داشت: پیگیری ما برای رفع مشکلات مداوم است و تنها در آستانه روز پرستار به فکر رفع مشکل نمی افتیم. نگاه پرستار به بیمار نگاهی محبت آمیز است و پایبندی به اخلاق و عرضه خدمت خالصانه وظیفه پرستاران و رفع مشکلات وظیفه مسئولین است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.