هشدار وضعیت وخیم در چین

به گزارش یسکافه با افزایش تلفات کروناویروس در چین رئیس جمهوری این کشور نسبت به وخامت اوضاع اخطار داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مقامات سلامت در چین تابحال ۵۶ نفر در این کشور بر اثر شیوع کروناویروس جدید جان خویش را از دست داده اند. همینطور تابحال ابتلای نزدیک به ۲۰۰۰ نفر به این ویروس کشنده تایید شده است.
پس از تایید گزارش هایی از فوت ۱۳ بیمار در استان «هوبئی»، رئیس جمهوری چین گسترش فزاینده این بیماری را “وضعیتی وخیم” توصیف کرد.
در شهر شانگهای نخستین مورد فوتی بر اثر مبتلا شدن به کروناویروس تایید شد. همینطور در استان «هوبئی» گزارش ها از ابتلای ۳۲۳ نفر دیگر به این بیماری حکایت دارد. در استان «هنان» هم یک نفر بر اثر مبتلا شدن به این ویروس جان خویش را از دست داده است.
منشا این ویروس شهر «ووهان» در استان «هوبئی» اعلام شده که به دیگر شهرهای چین همچون پکن گسترش پیدا کرد. همینطور دولت چین از شناسایی پنج مورد مبتلا شدن به این ویروس در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان اطلاع داد.
به گزارش اسکای نیوز، در کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور، تایلند، ویتنام، نپال، استرالیا، مالزی، فرانسه، ایالات متحده و کانادا مواردی از مبتلا شدن به این کروناویروس گزارش شده است.
کروناویروس به یک گروه خاص از ویروس ها اطلاق می شود و واژه “کروناویروس” از کلمه لاتین “corona” یا کلمه یونانی “κορώνη” به مفهوم تاج یا هاله گرفته شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می شود، اشاره دارد که حاشیه ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است. نسخه ویروسی شایع شده در چین هم یکی از سویه های جدید کروناویروس هاست که با عنوان ۲۰۱۹nCoV نامگذاری شده است. کروناویروس ها در بدن انسان باعث بروز عفونت های تنفسی و بیماری هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات الریه می شوند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.