تمهیدات ایرلاین ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

یسکافه: ایرلاین های مختلف در سراسر جهان تصمیمات جدیدی را در امتداد مقابله با انتشار و شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا اتخاذ نموده اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، هم زمان با انتشار گسترده و شیوع ویروس خطرناک و کشنده موسوم به کروناویروس در چین که تا این لحظه در چین منجر به کشته شدن حدود ۱۰۶ نفر شده و بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر را نیز در شهر و کشورهای مختلف مبتلا کرده است، خیلی از شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان تمهیداتی را در امتداد مقابله با ویروس کرونا اندیشیده و تصمیمات مختلفی را اتخاذ نموده اند.
بعنوان مثال شرکت بریتیش ایرویز (British Airways)، ایرلاین حامل پرچم کشور بریتانیا که بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی فعال در جهان محسوب می شود، اخیرا اعلام نموده است که علاوه بر لغو پرواز به شهر ووهان چین که مرکز شیوع این ویروس کشنده بوده است، اقدامات دیگری را نیز انجام داده است که همچون مهم ترین آنها امکان جابجایی زمان و مکان پرواز بدون ستاندن هزینه جداگانه، بازگشت هزینه بلیت و همین طور به تعویق انداختن زمان سفر برای مسافرانی است که قصد سفر و عزیمت به چین و نواحی شرق آسیا (همچون هنگ کنگ) را داشته اند.
شرکت بریتیش ایرویز در این خصوص با انتشار اطلاعیه ای نوشت: از آنجایی که ویروس کشنده وخطرناک کرونا در چین شیوع گسترده ای پیدا کرده است، ما بمنظور حفظ جان مسافران و مشتریان خود این امکان را به آنها می دهیم که تا ۲۳ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی، سفرهای خودرا به چین و مناطق شرق آسیا لغو کنند و هزینه بلیت خودرا به صورت کامل بازپس بگیرند.
همین طور ایرلاین کاتای پاسیفیک (Cathay Pacific) که شرکت هواپیمایی حامل پرچم هنگ کنگ است و یکی از بزرگترین ایرلاین های فعال در شرق آسیا محسوب می شود، از تمامی کارکنان، کارمندان و خدمه پروازی خود خواسته که بمنظور جلوگیری از مبتلاشدن به این ویروس، از ماسک های مخصوص استفاده کنند.
طبق گزارش وب سایت های businesstraveller و simpleflying، بسیاری دیگر از ایرلاین های فعال در کشورهای مختلف جهان نیز در اقداماتی مشابه، پروازهای خودرا به چین و نواحی پرخطر نزدیک به این کشور بطور موقت لغو کرده و از تمامی مسافران خود درخواست کرده اند که از سفرهای غیرضروری به این مناطق اجتناب کنند.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.