محققان چینی می گویند؛ مصرف انواع کلم با بیماری کبد چرب مقابله می کند

یسکافه: تحقیق جدید نشان میدهد ترکیب طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی نظیر کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و کلم بروکسل (کلم فندقی) می تواند به کنترل بیماری کبدچرب غیرالکلی کمک نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، تحقیق جدید پژوهشگران دانشگاه پزشکی چانگ کینگ چین نشان میدهد ترکیب طبیعی موجود در سبزیجات چلیپایی موسوم به ایندول منجر به ایجاد شیوه های جدید درمانی یا اقدامات پیشگیرانه در بیماری کبد چرب می شود.
«چائودونگ وو»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «ما معتقدیم مواد خوراکی سالم با میزان بالا ترکیب ایندول برای پیش گیری از کبد چرب غیرالکلی لازم است و برای بهبود سلامت افراد مبتلا به این عارضه هم مفیدست.»
بیماری کبدچرب غیرالکلی زمانی روی می دهد که کبد به خاطر تجمع چربی، مرمری شکل می شود. گاهی اوقات بروز این بیماری ناشی از تغذیه ناسالم نظیر مصرف بیش از اندازه چربی های اشباع شده است.
در صورت عدم توجه به این بیماری، این مشکل می تواند جان فرد را تهدید کند و به بیماری های خطرناکی نظیر سیروز کبدی یا سرطان کبد تبدیل گردد.
در این مطالعه، پژوهشگران تاثیر ایندول را بر ۱۳۷ فرد چینی مبتلا به کبد چرب بررسی کردند. تیم تحقیق دریافت افراد دارای شاخص توده بدنی بیشتر دارای میزان کمتر ایندول در خون شان هستند.
محققان متوجه شدند مصرف ایندول علاوه بر کاهش میزان چربی در سلول های کبد، می تواند بر سلول های روده هم موثر باشد که سبب ارسال سیگنال های مولکولی شده و التهاب را متوقف می کند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.