از هفته داغ انتخاباتی تا ویروسی که زنگ های آگهی را به صدا درآورد

یسکافه: در هفته ای که گذشت موضوع «کرونا» در حالی همچنان در صدر اخبار بود که مثبت شدن نتیجه آزمایش دو تن در قم به این ویروس که مرگ آنها را به دنبال داشت، به بحثی داغ تبدیل شد به طوریکه دستگاه ها به خصوص وزارت بهداشت برای کنترل و پیش گیری از شیوع آن، وارد عمل شد. در این میان وزارت آموزش و پرورش بعنوان دستگاهی عریض و طویل که با جمعیتی چند میلیونی در مدارس سر و کار دارد نیز بخشنامه هایی در این خصوص به استانها صادر کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه وزارت بهداشت اعلام نمود که دو مورد مثبت کرونا در قم شناسایی شده که هر دو به سبب کهولت سن و مبتلاشدن به بیماریهای زمینه ای فوت کردهاند. بر همین مبنا معاون وزیر بهداشت برای مدیریت وضعیت به قم سفر و اعلام نمود که گروهی از طرف وزارت بهداشت در قم مستقر شدند و کار را مدیریت می کنند تا به درستی این مساله را مدیریت نماییم. در عین حال برمبنای اعلام وزارت بهداشت موارد مشکوک کرونا در بخش های ایزوله تحت مراقبت قرار می گیرند و مردم می توانند سوالات خود درباره این ویروس را از سامانه ۱۹۰ بپرسند.
روز یکم اسفند ماه نیز دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از ابتلای ۵ نفر به کرونا ویروس آگاهی داد. بر همین مبنا شامگاه پنجشنبه جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به ریاست معاون اول رئیس جمهور در ساختمان وزارت بهداشت انجام شد.
وزیر بهداشت هم درباره وضعیت کرونا در کشور با اظهار تاسف از فوت دو نفر مبتلا به کرونا ویروس در استان قم، به ایسنا، اظهار داشت: هر دو نفر با کهولت سن روبرو بوده و یک نفر نیز بیماری زمینه ای جدی داشت؛ مابقی بیماران تحت نظر هستند. او همینطور اعلام نمود که هر اطلاعات جدیدی داشته باشم در لحظه به مردم منتقل خواهم کرد.

از هفته داغ انتخاباتی تا دل نگرانی از معدن توچال
از اولین روزهای هفته گذشته در حوزه شهری بحث انتخابات مجلس داغ بود به شکلی که سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام نمود که سازه های موقت تبلیغات محیطی انتخابات مجلس در سطح شهر نصب شده است و حتی سازمان ثبت احوال کشور نیز در اطلاعیه ای در واکنش به یک شایعه مجازی، خبری در خصوص “الصاق برگه تازه به شناسنامه هایی که ورقه ضرب مهر آنها پر شده است” را تکذیب نمود.

حال و هوای انتخاباتی ادامه داشت و حتی انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، تخلفات انتخاباتی در این استان را بسیار معدود و محدود عنوان کرده و اظهار داشت: تمام اقدامات امنیتی، مراقبتی و انتظامی با محوریت نیروی انتظامی انجام می شود. در استان تهران نیز نیروی انتظامی و بسیج مسئولیت تامین امنیت را بر عهده دارد.
بررسی حسابرسی از سازمان املاک و صندوق بازنشستگی در سال ۹۳ نیز به یکی از داغ ترین خبرهای این هفته تبدیل شد به شکلی که مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران از تخلفات مالی و قراردادی صندوق بازنشستگی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۳ طبق گزارش حسابرس شورا آگاهی داد.
فعالیت معدن در ارتفاعات جنوبی توچال که احتمال وقوع سیلاب در بارندگی ها را بیشتر می کند یکی از اخبار مهم حوزه شهری در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، بود. همین طور افزایش حقوق و مزایای شهرداران نیز مورد توجه قرار گرفت، به شکلی که جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از ابلاغ تصویب نامه هیات دولت در زمینه افزایش حقوق شهرداران و فوق العاده جذب کارکنان شهرداری ها به وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور آگاهی داد.

از تعیین زمان برای تعطیلی مدارس در سوم اسفند تا امکان صدور «دیپلم المثنی»

انتخابات مجلس یازدهم روز جمعه دوم اسفندماه برگزار می شود؛ بگفته مسئولان آموزش و پرورش ۷۰ هزار مدرسه دولتی بعنوان شعب ستاندن رای فعال خواهند بود. این در حالیست که ۷۰ درصد فرهنگیان در اداره شعبه های ستاندن رأی بعنوان عوامل اجرایی فعالیت می نمایند. همین طور آنها به شورای نگهبان در بحث نظارت بر انتخابات نیز کمک می کنند پس می توان اظهار داشت که بیشترین همکاری در بحث نظارت بر انتخابات از طرف فرهنگیان صورت می پذیرد. در مورد تعطیلی مدارس روز بعد انتخابات (سوم اسفندماه) نیز بنابر اعلام مسئولان آموزش و پرورش باید اظهار داشت که پس از ظهر روز انتخابات تصمیم قطعی و نهایی برای تعطیلی مدارس ـ باتوجه به میزان حضور مردم ـ اتخاذ خواهد شد.
در هین حال وزیر آموزش و پرورش با حضور در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدارسی که در آنها شمارش آراء تا روز شنبه به پایان نمی رسد با صلاح دید مناطق آموزش و پرورش می توانند فردا را تعطیل کنند اما این تعطیلی عمومی نیست و منحصر به مدارس حوزه های انتخابیه و آن حوزه هایی است که شمارش آراء تا شنبه به پایان نمی رسد. همین طور هنوز برای تعطیلی مدارس به دنبال ورود کرونا ویروس به کشور تصمیمی اتخاذ نشده است پس به تمام مدیران تاکید می کنم اگر لازم باشد تمام مدارس را بررسی نمایند تا از بهداشت مدرسه، بوفه، تغذیه و سرویس های بهداشتی اطمینان یابند و تمهیدات و تجهیزاتی برای بهداشت بیشتر فراهم گردد.

آموزش و پرورش همچون سال قبل باز هم اعلام نمود که برای نوروز ۹۹ هم پیک نوروزی چاپ نمی گردد پس دریافت هر هزینه ای تحت عنوان عیدانه و یا هزینه چاپ برخلاف قانون است و بجای آن طرح داستان و کتابخوانی و… دنبال می شود.
همین طور در هفته ای که آنرا پشت سر گذراندیم ایسنا سراغ کارشناسان سازمان پژوهش آموزش و پرورش رفت و در مورد «سن طلایی» آموزش زبان خارجی و پشت پرده آموزش چند زبان خارجی در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها پرسش کرد.
تعیین تکلیف استخدامی آموزشیاران نهضت سواد آموزی از موضوعات مطرح شده مهم هفته ای که آنرا گذراندیم بود که بگفته وزیر بخش عمده ای می توانند در آزمون درنظر گرفته شده که هفته آینده برگزار می گردد شرکت نمایند و اگر موفق شدند یک دوره یکساله آموزش می بینند. اما درباره مربیان پیش دبستانی آنها که حقوقشان را از آموزش و پرورش دریافت کرده و از قبل سال۹۱ با آموزش و پرورش همکاری کرده اند مشمول می شوند اما آنها که از ابلاغ نداشته و یا حقوقشان را از این وزارتخانه دریافت نکرده اند مشمول نیستند و باید در آزمونهای استخدامی عمومی شرکت نمایند.
فراهم شدن امکان صدور «دیپلم المثنی» و اضافه شدن ۶ آیتم امنیتی جدید به دیپلم نیز از دیگر خبرهای پرمخاطب بود که مروح آنرا می توانید اینجا بخوانید.

از عیدی های واریزی تا وسواس های فکری شمردن موزاییک ها و پله ها

تولد حضرت زهرا (س) در تقویم ما ایرانیان روز مادر نامگذاری شده است. ایسنا هم به بهانه این روز سراغ مادری رفت که دارای چهارقلوست و شیرینی ها و سختی های زندگی این مادر را روایت کرد که می توانید این گزارش را با تیتری با عنوان «مادر» ۴+۱ بخوانید.
با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال بحث پرداخت عیدی داغ تر می شود و دستگاه ها زمان پرداخت عیدی هایشان را اعلام می کنند که صندوق بازنشستگی کشوری هم از این امر مستثنی نیست و ۲۸ بهمن ماه اعلام نمود که عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی را پرداخت کرده است. این در حالیست که سازمان بهزیستی هم پرداخت کمک هزینه به خانواده های دارای فرزند چند قلو و افزایش مبلغ امداد ماهیانه به فرزندان تحت پوشش را دو عیدی این سازمان در آستانه سال نو عنوان نمود.
شاید بعضی از ما باشیم که تعداد موزاییک هایی که از روی آنها رد می شویم یا تعداد طبقات ساختمان هایی که از کنار آنها عبور می نماییم را می شماریم. یا برخی افراد بیشتر زمان خودرا به صورت کاملا افراطی صرف شست وشوی بدن یا اشیای مورد استفاده خود می کنند، یا برخی افراد باشند که هیچ گاه اشیاء بلا استفاده خودرا دور نمی اندازند؛ یک روانشناس بالینی در این رابطه می گوید: بطور کلی این رفتارها اختلالات وسواس فکری و عملی هستند که میانگین سنی آغاز آن در ۱۹.۵ سالگی و در ۲۵% موارد پیش از ۱۴ سالگی است.

ورود سامانه های بارشی به کشور تا اواخر هفته اول اسفند

در پی بارش برف در بعضی استان های کشور، سازمان هواشناسی از ورود سامانه های بارشی جدید به کشور آگاهی داد. احد وظیفه – رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی – به ورود سه سامانه پُربارش از هفته جاری تا اواخر هفته اول اسفند به کشور اشاره نمود.

از زمان تصویب قانون هوای پاک خودروسازان چند بار تلاش کردند که اجرای بندهایی از این قانون را به تعویق بیندازند. در شرایطی که خودروسازان تنها یک ماه فرصت دارند تا خودرو های خودرا برمبنای قانون هوای پاک به استاندارد یورو ۵ ارتقا دهند اما با وجود مهلت یکساله هنوز اقدامی دراین زمینه نکرده اند. مسعود تجریشی – معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست – به نقل از رئیس سازمان متبوع می گوید که این قانون مجدد به تعویق نخواهد افتاد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.