گزارش ایسنا از آخرین وضعیت کرونا در استان سمنان

به گزارش یسکافه ایسنا/سمنان از آغاز شیوع کووید ۱۹ در کشور تا شب گذشته در مجموع آزمایش سی و سه نفر در شهرستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و علوم پزشکی شاهرود مثبت قطعی اعلام شده که بیست نفر از آنان بهبودی کامل یافته اند.
استان سمنان از معدود استان هایی است که دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است، بااینکه وجود این دو دانشگاه به افزایش توانمندی استان در حوزه سلامت انجامیده اما در مواردی همچون شیوع کروناویروس به برخی سردرگمی ها در بحث آمار مبتلایان انجامیده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا- خوشبختانه دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود در بحران ناشی از شیوع کرونا با اطلاع رسانی به هنگام و گسترده، شرایطی فراهم کردند که عموم شهروندان در جریان آخرین وضعیت استان از نظر گسترش بیماری و درمان آن قرار گرقتند.
رئیس علوم پزشکی استان سمنان از قطعی شدن کرونای مثبت ۱۱ نفر در شهرستان های زیرمجموعه این دانشگاه آگاهی داد.
دکتر نوید دانایی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: از شروع شیوع این بیماری تا شب گذشته، تست کرونای ۱۱ نفر در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه مثبت اعلام شده است که ۷ نفر از آنان بهبودی کامل یافته و از بیمارستان مرخص شدند.
وی شمار جانباختگان کرونا در سمنان را یک نفر اعلام نمود و اضافه کرد: هم اکنون چهار بیمار که کرونای آنها مثبت اعلام شده در بیمارستان بستری هستند.
رئیس علوم پزشکی استان سمنان با ابراز نگرانی از عدم رعایت بعضی از شهروندان اشاره کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعات اداری با هدف کاستن از تجمع های انسانی و کاهش رفت و آمدها انجام شده اما متاسفانه بعضی از افراد کمتر به این توجه کرده و گاه پیگیر بعضی از کارهای عقب افتاده خود با استفاده از این تعطیلی ها هستند که این مهم می تواند خطراتی را برای آنها به همراه داشته باشد.
دکتر دانایی بر لزوم کاستن از اجتماعات انسانی تاکید و اشاره کرد: درخواست موکد و جدی ما از شهروندان این است که در خانه بمانند و حتی الامکان از منزل خارج نشده و یا کمتر بیرون بروند.
وی با اشاره به اینکه سفارش می نماییم خریدهای خودرا یک جا انجام و از دفعات خروج خود بکاهند اضافه کرد: هرچه رفت و آمد افراد کمتر شود خطر مبتلاشدن نیز کمتر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه کروناویروس چندان کشنده نیست اضافه کرد: با وجود اینکه کرونا ویروس چندان کشنده نیست اما قدرت گسترش و شیوع بالایی دارد و از همین رو سفارش جدی ما این است که مردم در خانه بمانند.
وی با ابراز خرسندی از روند بهبودی مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا درباب محل پذیرش کرونایی ها در سمنان اظهار داشت: هم اکنون در دو بیمارستان کوثر و شفا مبتلایان به بیماری های حاد تنفسی بستری و درمان می شوند.
این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان یادآوری کرد: هم اکنون مبتلایان به کرونا در دو بیمارستان سمنان و در بیمارستان های دامغان و گرمسار نیز بستری و درمان می شوند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز روز گذشته در گفت و گو با ایسنا از بهبودی کامل ۱۳ مبتلا به کرونا در دو شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود آگاهی داد و اظهار نمود: از شروع شیوع کروناویروس تا ۱۳ اسفندماه در مجموع تست کرونای ۲۲ نفر در این دانشگاه مثبت اعلام شده که ۱۳ نفر آنان بعد از بهبودی کامل ترخیص شدند.
وی با اشاره به مرگ دو نفر در اثر کرونا در شاهرود اشاره کرد: این دو بیمار که در ایام گذشته جان باختند هر دو سالمند و دارای بیماری زمینه ای قلبی و یا دیابت بودند.
دکتر چمن اشاره کرد: تا ۱۳ اسفندماه بیشتر از ۲۳۰ نفر با ظن مبتلاشدن به بیماری و با علایم عفونت های حاد تنفسی به اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بازگشت سرپایی داشته اند که در مجموع ۱۵۹ نفر از آنان بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اظهار رضایت از روند درمان بیماران در بیمارستان امام حسین شاهرود اظهار نمود: هفت نفر از مبتلایان به کرونا در شاهرود بستری و تحت مراقبت هستند.
این پزشک متخصص بر ضرورت کاستن از ترددهای غیرضرور تاکید و اظهار داشت: از عموم مردم در سراسر کشور انتظار می رود که در این شرایط حتی الامکان در خانه بمانند و ارتباطات و رفت وآمدهای خودرا به حداقل ممکن برساننند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا- از شروع شیوع کروناویروس در استان و در شهرستان های تحت پوشش دو دانشگاه علوم پزشکی سمنان که شهرستان های دامغان، سمنان، مهدیشهر، سرخه؛ آرادان و گرمسار را تحت پوشش دارد و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که دو شهرستان شاهرود و میامی را پوشش می دهد در مجموع سه نفر (دو نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و یک نفر در بیمارستان های علوم پزشکی استان سمنان)جان باختند و در مجموع تا ۱۳ اسفندماه تست ۳۳ نفر (۲۲نفر در شاهرود و ۱۱نفر در سمنان) مثبت اعلام شده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.