سازمان جهانی بهداشت: راه زیادی تا آخر همه گیری کرونا در پیش است

به گزارش یسکافه دبیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان این که هنوز راه زیادی تا آخر همه گیری کروناویروس باقی مانده، تصریح کرد: بیماری کووید-۱۹ همچنان روند عرضه خدمات بهداشتی معمول بخصوص ایمن سازی کودکان در فقیرترین کشورها را مختل می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت نگرانی خود نسبت به افزایش تعداد موارد و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در آفریقا، اروپای شرقی، آمریکای لاتین و بعضی از کشورهای آسیایی، حتی با وجود کاهش این موارد در بعضی از کشورهای ثروتمندتر را ابراز کرده است.
تئودور آدهانوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس خبری مجازی خود در ژنو با اشاره به این که با انجام برخی اقدامات درست می توان از وقوع موج دوم این بیماری جلوگیری کرد، اعلام نموده است که راهی طولانی برای مقابله با کروناویروس در پیش روی خود داشته و کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.
تابحال بیشتر از سه میلیون و ۶۶ هزار نفر به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده اند که از این میان بیشتر از ۲۱۱ هزار نفر جان خویش را از دست داده اند.
تئودور آدهانوم بیان داشت که برنامه های واکسیناسیون سایر بیماری ها تحت تأثیر وضعیت اضطراری ناشی از شیوع کروناویروس قرار گرفته و منجر به تهدید سلامت کودکان شده است.
به قول وی باآنکه امکان دارد کودکان با خطر پایین تری به لحاظ مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن مواجه باشند اما امکان دارد در معرض خطر سایر بیماری هایی باشند که با واکسن ها قابل پیشگیری می باشند و در شرایط همه گیری کرونا روند ایمن سازی و واکسیناسیون کودکان مبتلا به اختلال می شود.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت که حدود ۱۳ میلیون نفر در سرتاسر جهان با تأخیر در واکسیناسیون منظم ضد بیماری هایی همچون فلج اطفال، سرخک، وبا، تب زرد و مننژیت رو به رو شده اند.
وی با استناد به اتحاد جهانی واکسن GAVI تصریح کرد: کمبود واکسن برای مقابله با سایر بیماری ها در ۲۱ کشور جهان به علت محدودیت های مرزی اعمال شده، اختلال در سفر ها و ترددها که پیامد همه گیری کروناویروس بوده، گزارش شده است.
تئودور آدهانوم با اشاره به تاثیر احتمالی کووید-۱۹ در خدمات رسانی منظم به منظور مقابله با مالاریا اظهار داشت: تعداد موارد مبتلا شدن به مالاریا در جنوب صحرای آفریقا می تواند دو برابر شود اما ما در حال همکاری و پشتیبانی از این کشورهاییم تا از وقوع این اتفاق جلوگیری نماییم.
بنا بر گزارش رویترز، دکتر مایک رایان، کارشناس ارشد وضعیت اضطراری سازمان جهانی بهداشت هم اخطار قبلی سازمان جهانی بهداشت (WHO) را در مورد کاهش محدودیت ها تکرار کرده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.