درب و پنجره upvc

یسکافه: حتما در روزهای اخیر نام یو پی وی سی را شنیده اید. مخصوصا اگر مشغول ساختن جایی باشید یا به نوعی شغل شما با ساختمان و ساختمان سازی مرتبط باشد.

حتما در روزهای اخیر نام یو پی وی سی را شنیده اید مخصوصا اگر مشغول ساختن جایی باشید یا به نوعی شغل شما با ساختمان و ساختمان سازی مرتبط باشد. و میخواهید از درب و پنجره دوجداره upvc استفاده کنید تا ساختمانی به روز داشته باشید. پس با ما همرا باشید تا بگوییم درب و پنجره upvc چیست؟

در واقع یو پی وی سی  شکل سخت شده ماده شیمیایی پلی وینیل کلراید است که در صنعت ساختمان به کار می رود و از اصلی ترین موادی است که در پروفیل یو پی وی سی کاربرد دارد. هشتاد و پنج درصد پروفیل یو پی وی سی از ماده اولیه پلی وینیل کلراید است. این ماده از مشتقات نفت است که در مراحل مختلف تولید سخت و مقاوم می شود.
حال سوال این است چرا پنجره upvc انتخاب ماست؟ هر سطحی دمایی دارد وقتی در مقابل یک سطح سرد می ایستید دمایی که احساس میکنید ترکیبی است از دمای هوا و دمای آن سطح سرد. پنجره های معمولی قدیمی را در نظر بگیرید در زمستان اگر روبروی این پنجره ها بایستید دمایی که احساس می کنید دمای هوای اتاق به علاوه دمای پنجره است .به همین علت است که شب هنگام اگر روبروی این پنجره ها باشید دمای اتاق را سردتر از وقتی دور از پنجره هستید احساس می کنید. به این مشکل در اصطلاح ساختمانی سلب آسایش حرارتی می گویند.همین مساله در تابستان هم صدق می کند. یعنی اکثر اوقات و هنگام تابش شدید آفتاب اگر روبروی این پنجره های قدیمی قرار بگیرید دمای بیشتری نسبت به هنگامی که از پنجره دورید احساس می کنید. این بدان معنی است که در این گونه منازل اتلاف انرژی فراوان داریم. این اتلاف انرژی بستگی به فصل ندارد. در نظر داشته باشید که در زمستان برای گرم کردن محیط از بخاری یا شوفاژ استفاده می شود و در تابستان از کولر، پنکه، چیلر و ….پس در واقع درب و پنجره upvc سبب اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی در محیط خانه می شوند. در سالهای اخیر و با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی و وسایل ساختمانی نیز تحول بسیار بزرگی ایجاد شده است. در اینجا یک پاراگراف باز می کنم تا بگم این پنجره های دوجداره upvc  مشکلی در ایجاد امنیت ساختمان ایجاد نمی کند چون در جلوی پنجره می توان حفاظ پنجره را در مجاورت پنجره و در سوراخ های دیوار وارد کرد. هرچند درب و پنجره upvc  امنیت بالایی که پنجره های آهنی دارند را دارا نیستند ولی با نصب حفاظ پنجره آهنی در جلوی پنجره این مشکل حل می شود. 

در حال حاضر تلاش تمام مهندسان و سرمایه گذاران در بخش ساختمان استفاده از تکنولوژی برتر و روز دنیا و مصالح ساختمانی خوب با در نظر گرفتن زیبایی و آسایش خریداران است. در حال حاضر برترین مصالح ساختمانی برای ساخت منازل به کار می رود که یکی از آنها استفاده ازپنجره های یو پی وی سی (upvc) است.

این پنجره ها به دلیل مواد به کار رفته در آن بسیار مقاوم هستند و میتوانند از اتلاف انرژی جلوگیری کنند. معمولا این پنجره ها با شیشه های دو جداره نصب می شوند  که بین دو جدار از گاز آرگون پر شده است. این ترکیب قدرتمند دو کار بسیار مهم انجام می دهد. از اتلاف انرژی و به هدر رفتن گرما و سرما داخل خانه جلوگیری می کند و دوم اینکه عایق صوتی بسیار قوی است. وقتی که اتلاف انرژی حرارتی و سرمایشی به حداقل برسد شما میتوانید بهترین دما را در داخل منزل احساس کنید.

پنجره های یو پی وی سی را می توان به صورت تک حالته (ساده) یا دو جداره (دو جدار در وسط گاز آرگون) در ساختمان نصب کرد که البته پنجره دو حالته یا دو جداره کارکرد بسیار بهتر و موثرتری دارد. هر کس تجربه قرار گرفتن در مجاورت این پنجره ها را داشته یا دارد می داند که درکنار این پنجره ها می توان آسایش حرارتی و محیطی عاری از آلودگی صوتی را تجربه کرد.
زیبای ساختمان نیز از مسائلی است که این روزها بسیار مورد توجه مهندسان ساختمان، طراحان داخلی و خریداران قرار گرفته است. در واقع با نصب پنجره های یو پی وی سی زیبایی و آسایش حرارتی هر دو مورد توجه قرار می گیرند.
با نصب درب و پنجره upvc زیبایی، آرامش و گرما را به منزلتان دعوت کنید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.