سایه تحریم بر حمل و نقل اقلام سلامت محور

یسکافه: رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک میان سازمان غذا و دارو با وزارت راه و شهرسازی، از انجام اقدامات ویژه بمنظور حل مشکلات در زمینه حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی آگاهی داد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز با اشاره به تشکیل جلسه بمنظور ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران سازمان غذاودارو، وزیر راه و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه اظهار داشت: بااینکه در شعارهای عوام فریبانه از طرف آمریکایی ها گفته می شود که دارو و تجهیزات مشمول تحریم ها نمی گردد اما عملا حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم ها بوده و مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی در زمینه تحریم ها بار سنگینی را به دوش کشیده است، ممانعت از حمل و نقل دارو و اقلام سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان مقابل مردم ایران بوده است که در وزارت بهداشت و راه و شهرسازی در دوران تحریم با آن مواجه بودیم و با شیوع کرونا، تحریم ها را سخت تر کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به همکاریهای مناسب وزارت راه با تمام توان همچون شرکت های هواپیمایی، کشتیرانی، زمینی و… اظهارکرد: با مذاکراتی که وزیربهداشت و راه و شهرسازی حول مسائل مختلف داشتند، جلسه ای به اتفاق مدیران کل، روسای اتحادیه ها، سندیکاهای مربوطه و مدیران عامل شرکت های خطوط هوایی در زمینه تجارت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی انجام شد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، وی اشاره کرد: دراین جلسه تمامی مشکلات با جزئیات و به صورت مصداقی مطرح و همه آنچه بعنوان مشکل در تامین، تدارک و حمل و نقل دارو و تجهیزات است به بحث گذاشته شد. وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی داد که امیدواریم با تشکیل این کارگروه دیگرشاهد وقفه ای در حمل و نقل اقلام سلامت محور به کشور نباشیم.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.