از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت انجام شد؛ افتتاح ۱۱ پروژه عمرانی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

یسکافه: آذربایجان شرقی ۱۱ پروژه عمرانی مرکز اورژانس پیش اورژانس بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز بوسیله ویدیوکنفرانس و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.
پایگاه اورژانس عینالی تبریز، پایگاه اورژانس شهید صبوری تبریز، پایگاه جاده ای “میانه-هشترود”، پایگاه اورژانس شهری بناب ۲، پایگاه اورژانس امامیه تبریز، پایگاه اورژانس ائل گلی تبریز، پایگاه اورژانس نصف راه تبریز، پایگاه اورژانس شهدا تبریز، پایگاه اورژانس یوزبند کلیبر و پایگاه اورژانس ارزیل ورزقان و سوله ی بحران تبریز همچون پروژه هایی بودند که ظهر روز چهارشنبه، پانزدهم مرداد ماه با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بوسیله ویدیو کنفرانس در محل پایگاه اورژانس امامیه ی تبریز افتتاح شدند.
ظهر چهارشنبه ۱۱۵ پروژه دانشگاه های علوم پزشکی کشور افتتاح شدند که هفت دانشگاه همچون دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت نمادین بوسیله ویدیو کنفرانس حضور داشتند و گزارش عملکردشان در حوزه اورژانس و خدمات پیش بیمارستانی را به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه کردند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حاشیه این مراسم افتتاحیه در گفت و گو با ایسنا با اعلان اینکه تعداد پروژه های افتتاح شده در حوزه اورژانس در دولت دوازدهم ۲۵ پروژه بوده است، اظهار نمود: ۱۱ پروژه از این تعداد، امروز بوسیله ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: ۱۰ پروژه افتتاح شده جزو پروژه های اورژانس پیش بیمارستانی شهری و جاده ای و یک پروژه نیز مربوط به سوله بحران بود، هشت پایگاه از این تعداد، پایگاه شهری بودند، برنامه های برای توسعه پایگاه های جاده ای و شهری در آینده داریم.

فرزاد رحمانی، اعتبار صرف شده برای ساخت و تجهیز این پروژه ها را بدون در نظر گرفتن هزینه ی آمبولانس ها بیش از هشت میلیارد تومان، عنوان نمود و اظهار داشت: در صورت احتساب هزینه آمبولانس ها، اعتبار صرف شده بیشتر هم می شود، چونکه آمبولانس ها الان بسیار گران هستند.

به گفته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از مجموع ۲۵ پایگاه اورژانس در استان، ۱۵ پایگاه شهری و مابقی جاده ای بوده و یک پایگاه هوایی اورژانس نیز در شهرستان میانه راه اندازی شده است.

وی، متراژ استاندارد برای راه اندازی پایگاه اورژانس را حدود ۲۰۰ متر عنوان نمود.

وی در خاتمه با اعلان اینکه یک پروژه افتتاح شده مربوط به سوله مدیریت بحران بود، هدف از ایجاد این سوله را دپوی تجهیزات درمانی و تجهیزات پشیتبانی عنوان نمود که باید به هنگام بحران بر سر صحنه انتقال یابند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.