آموزش در استان مرکزی تا اختتام شهریور غیرحضوری شد

مرکزی استاندار استان مرکزی اظهار داشت: فعالیت مراکز آموزشی استان شامل مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه در تمام ۳۴ شهر استان مرکزی تا اختتام شهریورماه غیرحضوری خواهد بود.
سیدعلی آقازاده امروز پنجشنبه ۱۲ شهریورماه در جلسه ستاد پدافند زیستی استان مرکزی بر اجرایی شدن دقیق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اصرار کرد و اضافه کرد: الان بر طبق اعلام وزارت بهداشت و تائید ستاد ملی مبارزه با کرونا، استان مرکزی در وضعیت هشدار قرار دارد و البته در بعضی نقاط، وضعیت قرمز است.
وی افزود: قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در تصمیم گیری ها برای شرایط کرونایی می تواند تمهیداتی را اتخاذ کند که در حیطه اختیارات استانی بوده و در عین حال از مصوبات ستاد ملی کرونا عدول نکند.
استاندار استان مرکزی ضمن طرح پیشنهاد تفویض برخی اختیارات قرارگاه پدافند زیستی استان به شهرستان ها اضافه کرد: با واگذاری برخی اختیارات و مسئولیت ها به ستاد مبارزه با کرونای شهرستان ها اختیار بیشتری به فرمانداران، متولیان حوزه سلامت، آموزش و پرورش و… تفویض می شود.
ایشان سپس به برخی محدودیت های دانش آموزان در مناطق محروم، حاشیه ای و نقاط روستایی در برخورداری از زیرساخت های آموزش مجازی اشاره نمود و اضافه کرد: ستادهای شهرستانی مدیریت کرونا مکلف به تصمیم گیری درباب بازگشایی و نحوه فعالیت دانش آموزان هستند.
آقازاده با یادآوری قرار گرفتن ۳۴ شهر استان مرکزی در وضعیت قرمز و نارنجی اظهار نمود: بدیهی است که قرار گرفتن وضعیت استان در شرایط قرمز و نارنجی تا اختتام شهریورماه ادامه خواهد داشت و براین اساس طبق پروتکل اعلامی وزارت بهداشت، آموزش مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه در تمام شهرهای استان مرکزی تا اختتام شهریورماه غیرحضوری خواهد بود.
وی بیان کرد: انعطاف در تصمیم گیری درباب نحوه فعالیت مدارس روستایی بر عهده ستادهای مدیریت کرونای شهرستانی است که مصوبات آن به منزله مصوبه ستاد استانی تلقی خواهد شد و مسئولیت هر گونه تصمیمی بر عهده ستاد شهرستانی است و اگر تصمیم اشتباهی در این خصوص صورت گیرد کمیته سه نفره شهرستانی باید پاسخگو باشد.
رئیس قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی اشاره کرد: تغییر وضعیت ۳۴ شهر استان از قرمز و نارنجی طی دو هفته آینده محال و بعید است، بدین سبب هیچ کلاس حضوری در مدارس، دانشگاهها و حوزه های علمیه تا اختتام شهریورماه در شهرهای استان برگزار نخواهد شد و در ادامه هر دو هفته یکبار تکلیف مدارس در ستاد پدافند زیستی استان تعیین خواهد شد و وضعیت برای هفته اول مهرماه نیز در هفته آخر شهریورماه مشخص می شود.
وی بیان کرد: هرگونه اطلاع رسانی درباب مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی بعنوان سخنگوی ستاد صورت می گیرد و اطلاع رسانی درباب تعیین تکلیف فعالیت مدارس با مدیرکل آموزش و پرورش، دانشگاهها با ریاست دانشگاه اراک و حوزه های علمیه بوسیله فرد معرفی شده توسط دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواهد بود.
آقازاده مهمترین دغدغه آموزش و پرورش استان را محدودیت برخورداری زیرساخت های فضای مجازی در روستاها و نقاط محروم دانست و اضافه کرد: خیلی از نقاط روستایی استان هوای عاری از آلودگی به ویروس کرونا را تجربه می کنند و به سبب کندی سرعت اینترنت و محدودیت ها امکان آموزش مجازی برای آنها وجود ندارد که با تفویض اختیارات به فرمانداران می توان سازوکار مناسب برای آموزش دانش آموزان را فراهم نمود و این تفویض اختیار در استان مرکزی می تواند الگویی برای سایر استان های کشور باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.