مدیرکل استاندارد بوشهر خبر داد پیشگیری از ورود ۴۰ محموله غیراستاندارد با ارزش ۵۰۰ هزار دلار به کشور

به گزارش یسکافه بوشهر مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار داشت: طی یک سال قبل از ورود ۴۰ محموله غیراستاندارد با ارزش ۵۰۰ هزار دلار به کشور جلوگیری شد.
محمد رحیم بهره مند ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با تبریک روز جهانی استاندارد اظهار داشت: شعار سال جاری روز جهانی استاندارد حفاظت از زمین با استانداردها است یعنی اینکه استانداردهای تدوین شده علاوه بر اینکه شامل شاخص های اساسی باشند کمترین صدمه را به محیط زیست برسانند.
وی خاطرنشان کرد: ماسک هایی که ما استفاده می نماییم در طبیعت رها می شوند که میتواند عامل مهمی برای صدمه رساندن به محیط زیست باشد و لازم است ماسک هایی ساخته شود که کمترین صدمه را در بر داشته و قابل بازیافت باشند.
این مسئول افزود: البسه و پارچه ها می توانند عاملی برای ایجاد میکروپلاستیک باشند و به یک معضل جهانی تبدیل شوند.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر تصریح کرد: سال قبل برای ۴۱ واحد تولیدی مجوز صادر گردیده است و همینطور ۵۳۴ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی داشته ایم که در این زمان ۳۷ کالای غیراستاندارد شناسایی و از بازار جمع آوری شده است.
بهره مند با اشاره به خطرات سیلندرهای گاز مایع در مناطق جنوبی کشور اظهار داشت: با وجود عرضه آموزش هایی برای حمل صحیح سیلندرها، متأسفانه هنوز شاهد پرتاب و حمل غیرایمن سیلندر توسط بعضی از عاملان توزیع هستیم که این مورد مهم احتیاج به فرهنگ سازی و اصلاح رویه دارد.
وی اظهار نمود: طی یک سال قبل بیشتر از هشت هزار اظهارنامه وارداتی توسط این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۴۰ محموله غیراستاندارد تشخیص داده شده که این محموله ها شامل لنت ترمز، روغن موتور، آبمیوه، کلاه ایمنی و محافظ برق به ارزش ۵۰۰ هزار دلار بوده و از ورود آنها به کشور جلوگیری شد.
مدیرکل استاندارد بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ۴۷ آزمایشگاه همکار استاندارد با توان فنی بسیار بالا است که با عنایت به محدود شدن واردات در جهت پشتیبانی از تولید داخلی لازم است تمرکز ویژه ‏ای در عرصه تولید و صادرات داشته باشند.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.