مقامات کره جنوبی: مرگ ومیرهای اخیر ارتباطی با واکسن آنفلوآنزا ندارد

یسکافه: مقامات کره جنوبی می گویند مرگ نوجوان ۱۷ ساله ای که زمان کوتاهی بعد از دریافت واکسن آنفلوانزا جان خودرا از دست داد، هیچگونه ارتباطی با این واکسن ندارد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، تا حالا ۳۲ نفر در کره جنوبی بعد از آنکه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده اند، جان خودرا از دست داده اند که این مسئله موجب بوجود آمدن نگرانی هایی شده است.
شبکه خبری بی بی سی در همین رابطه گزارش کرده است که مقامات بهداشتی کره جنوبی می گویند تا حالا ۱۳ میلیون نفر در برنامه واکسیناسیون سراسری، این واکسن را دریافت کرده اند و این مرگ ها ربطی به واکسن آنفلوانزا ندارد.
دولت کره جنوبی در تلاش است تا با انجام این واکسیناسیون سراسری، جلوی شیوع آنفلوانزا را در حالی که همزمان در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، بگیرد.
نوجوان ۱۷ ساله ای که بعد از دریافت واکسن آنفلوانزا جان خودرا از دست داد جزو نخستین کسانی بود که فوت کرد و الان سازمان پزشکی قانونی کره جنوبی می گوید که هیچ نوع ارتباطی بین اینکه واکسن آنفلوانزا سبب مرگ این نوجوان شده، پیدا نکرده است.
نخست وزیر این کشور ضمن ابراز همدردی با خانواده های این افراد خواهان تحقیقات دقیق برای کشف عامل اصلی مرگ آنها شده اما تاکید کرده است که واکسیناسیون علت این فوت ها نبوده است.
هرچند هنوز نگرانی های خیلی از شهروندان در این خصوص برطرف نشده است.
در حالی که “انجمن واکسیناسیون کره” نیز سفارش کرده که برنامه تزریق واکسن آنفلوآنزا باید ادامه پیدا کند اما “اتحادیه پزشکی کره” که یک اتحادیه کارکنان بهداشتی است از دولت خواسته به تعویق انداختن این برنامه ملی را در نظر داشته باشد.
دولت کره جنوبی می خواهد جمعیت لطمه پذیر این کشور همچون سالمندان را امسال در مقابل آنفلوآنزای فصلی واکسینه کند. طبق آمار رسمی، سالانه حدود ۳۰۰۰ مورد مرگ در رابطه با آنفلوآنزا در این کشور رخ می دهد.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.