سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد ضرورت همزیستی هوشمندانه با کووید ۱۹

به گزارش یسکافه سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت همزیستی هوشمندانه با کرونا بر رعایت نکات بهداشتی هنگام خرید اصرار کرد و اظهار داشت: فراموش نکنید در طول پروسه خرید از هرگونه تماس دست با دهان و بینی و چشم ها بطور جد خودداری شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: باتوجه به همه گیری بیماری کرونا در جهان و عدم کشف دارو و واکسن قطعی برای درمان بیماری تاکنون، ضرورت همزیستی هوشمندانه با ویروس کووید۱۹ امری اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: سفارش ما به کلیه هموطنان عزیز کشورمان این است که تا حد امکان به صورت مجازی نسبت به خرید کالا و انجام کارهای مورد نظرشان اقدام نمایند، افراد مسن و کسانی که بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشارخون دارند از رفتن به مراکز خرید اجتناب کنند.

لاری افزود: در صورت نیاز به خرید حضوری به شکل جمعی به خرید نروید، ساعات خلوت و کم تردد را برای خرید انتخاب کنید و از حصور در فروشگاه های شلوغ و با سیستم تهویه هوایی نامناسب جدا خودداری کنید. همین طور حتما از ماسک استفاده کنید و نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری مناسب ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنید.

وی با تاکید بر عدم لمس نمونه اجناس و کالاها، اظهار نمود: همین طور بهتر است برای پرداخت پول از دستگاه های کارتخوان استفاده گردد. فراموش نکنید در طول پروسه خرید از هرگونه تماس دست با دهان و بینی و چشم ها بطور جد خودداری شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.