معاون علوم پزشکی شیراز هشدار داد احتمال ورود فارس به فاز بحرانی

به گزارش یسکافه فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا در فارس، اظهار داشت: با تداوم این شرایط در ایام آینده وارد فاز بحرانی می شویم و پس پیشنهاد می نماییم که استان کاملا تعطیل شود.
عبدالرسول همتی پنج شنبه ۲۲ آبان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، افزود: طی روزهای اخیر به سبب بروز تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ تعداد تست ها را به بالای ۵ هزار تست در روز افزایش دادیم بطوریکه تا به امروز بیش از ۴۱۴ هزار تست از مردم گرفته و مورد آزمایش قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه از شروع شیوع بیماری تا حالا ابتلای ۱۰۹ هزار و ۸۳۶ مورد مثبت به قطعیت رسیده است، اضافه کرد: بطور متوسط در ایام اخیر هر روز بالاتر از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد شناسایی شده است که ۹۳ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۸۵ درصد کل مبتلایان از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
همتی افزود: متاسفانه تعداد فوتی ها طی روزهای اخیر افزایش یافته و بالاترین ثبت مرگ و میرها با ۵۷ فوتی در ۲ روز گذشته بود و سردخانه های بیمارستان ها پر شده بود و معضلی برای دفن اجساد به وجود آمده بود که با دستور استاندارفارس حل شد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از پر شدن تخت های بیمارستانی، بیان کرد: روزانه 1800 بیمار بستری در بیمارستان های استان داریم و برای پاسخگویی به نیاز، 700 تخت از ظرفیت کنونی بیمارستان ها به بخش های کرونا اختصاص یافته است.
همتی افزود: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است و الان ۲۸۸ بیمار در بخش های آی سی یو بستری و تحت درمان هستند. از طرفی تعداد مراکز سرپایی کووید19 در شیراز از 4 به 14 مرکز افزایش داده شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح آخرین جزئیات وضعیت شهرستان های استان، اظهار داشت: هم اکنون ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ویژه قرار دارند و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید نداریم.
همتی افزود: نسبت به هفته های گذشته ۲ شهرستان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز در می آید.
او همین طور از انجام گشت ها با همکاری سایر سازمان های مربوطه سخن گفت و اضافه کرد: باتوجه به وضعیت کنونی و با تشکیل جلسه با فرماندهان پایگاه استفاده از نیروهای جهادی در دستور کار داریم.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: طبق پیش بینی های دقیق اگر با این وضعیت پیش رویم پیش بینی می شود تا اختتام آذر روزانه فوتی ها به ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر در روز برسد و تعداد مبتلایان روزانه به ۶ هزار نفر خواهد رسید.
همتی از مشکل و کمبود اکسیژن برای مراکز درمانی استان آگاهی داد و خواهان همکاری صنعت با تامین اکسیژن و همکاری صنعت دراین زمینه شد تا ظرفیت را بالا ببرد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.