افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور

به گزارش یسکافه مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از افزایش ۱۰ برابری تولید داروهای درمان کرونا در کشور، اطلاع داد و اظهار داشت: هم اکنون مشکلی از لحاظ تأمین داروی درمان کرونا نداریم، از طرفی آمادگی صادرات بعضی از داروهای درمان کرونا به کشورهای دیگر وجود دارد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سید حیدر محمدی درمورد تأمین داروی بیماران مبتلا به کرونا، اظهار نمود: ماهیانه بیشتر از ۵۰۰ هزار ویال رمدسیویر در کشور مصرف می شود که بخش زیاد آن تولید داخل بوده و با عنایت به افزایش تعداد بستری ها طی هفته های اخیر، بخشی هم از خارج تأمین شده است و هم اکنون مشکلی از لحاظ تأمین این دارو وجود ندارد.
وی ادامه داد: با صدور مجوز تولید برای سه شرکت داروسازی دیگر تعداد تولیدکنندگان به زودی به ۶ شرکت قابل افزایش خواهد بود.
محمدی درمورد تولید داروی فاویپیراویر اظهار نمود: ماهیانه بالغ بر ۱۵ میلیون عدد از این دارو را در کشور تولید می نماییم که به صورت کامل نیاز داخل را پوشش می دهد و نیازی به واردات نداریم. البته این رقم در صورت نیاز تا ۵۰ میلیون عدد در ماه قابلیت افزایش دارد.
مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: ماهانه ۱۵ هزار عدد داروی توسیلیزومب (اکتمرا) هم در داخل تولید می شود و مشکلی برای تأمین آن نداریم، این دارو در دارخانه های بیمارستانی با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قابل تهیه است. همینطور امکان صادرات این دارو به کشورهای دیگر هم وجود دارد.
بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، وی ضمن اشاره به اینکه مصرف داروی کلترا بعد از خروج از پروتکل درمانی کرونا به شدت کم شده است، اظهار داشت: آمادگی صادرات این دارو را به کشورهای دیگر داریم.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.