انجام ۶۴۳ تست سریع کرونا در چارچوب طرح شهید سلیمانی در استان مرکزی

به گزارش یسکافه مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: در چارچوب طرح شهید قاسم سلیمانی 643 مورد تست سریع در استان انجام شده که از این تعداد 100 مورد مثبت شناسایی شده است.
دکتر سید محمد جمالیان 27 آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با تکیه بر اینکه تنها راه کنترل انتشار ویروس رعایت پروتکل های بهداشتی است، اظهار داشت: نگرانیم که در عرض یک شب تمام دستاوردهای مان از بین برود، با نگاهی به سطح خیابان و شلوغی آجیل فروشی ها و شیرینی فروشی ها مشخص است که مردم در تدارک شب یلدا هستند و امیدواریم که این خریدها فقط برای کنار هم بودن یک خانواده باشد، اگر غیر از این باشد طی دو هفته آینده موج دیگری از بیماری را تجربه خواهیم کرد.
جمالیان پیشنهاد اعمال محدویت های ترافیکی از ساعت 18 و تعطیل شدن صنوف و فعالیت کنترل شده آژانس ها را عرضه کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد آمار و وضعیت استان در هفته چهارم آذرماه نسبت به هفته چهارم آبانماه ضمن اشاره به کاهش 77 درصدی موارد مثبت بیماری کرونا در استان، اظهار نمود: در بازه زمانی مذکور در شهرستان آشتیان 94 درصد، اراک 84 درصد، تفرش 78 درصد، خنداب 77 درصد، دلیجان 55 درصد، شازند 29 درصد، فراهان 70 درصد، کمیجان 49 درصد و محلات 84 درصد موارد مثبت مبتلا شدن به بیماری کاهش یافته است.
دکتر علی علیمحمدی ضمن اشاره به اینکه 990 مورد مثبتی که در هفته چهارم آبانماه در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ثبت شده بود در هفته چهارم آذرماه به 210 نفر رسیده است که گویای کاهش 77 درصدی است، اضافه کرد: در سطح دانشکده علوم پزشکی ساوه 78 درصد و در دانشکده علوم پزشکی خمین هم 31 درصد موارد مثبت کاهش داشته است.
وی در مورد موارد بستری در بازه زمانی مذکور ضمن اشاره به کاهش 81 درصدی موارد بستری در سطح استان، اظهار داشت: در شهرستان های آشتیان، خنداب و کمیجان 100 درصد، اراک 84 درصد، دلیجان 60 درصد، شازند 50 درصد، کمیجان 57 درصد و محلات 50 درصد کاهش حاصل شده است، اما در شهرستان تفرش با دو مورد شدن موارد بستری شاهد افزایش 100 درصدی موارد بستری هستیم، همینطور در دانشکده علوم پزشکی ساوه 94 درصد و در خمین 41 درصد موارد بستری کاهش یافته است.
علیمحمدی از کاهش 71 درصدی موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان اطلاع داد و اضافه کرد: در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک 59 مورد فوتی که در هفته چهارم آبانماه ثبت شده بود در هفته چهارم آذرماه به 17 مورد رسیده است، در دانشکده علوم پزشکی ساوه 65 درصد و در خمین 86 درصد موارد فوتی کاهش یافته است.
سرهنگ یوسف سپهوند جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی هم اظهار داشت: طی هفته گذشته 362 مورد اعمال جریمه 200 هزار تومانی از راه دوربین و 3707 مورد دستی انجام شده است، همینطور 149 مورد جریمه 500 هزارتومانی در داخل شهرها و 272 مورد در ورودی شهرهای نارنجی اعمال شده است.
وی ضمن اشاره به عودت ۶۴۳۴ خودرو اضافه کرد: ۱۵ هزار و ۶۱۴ مورد بازدید از صنوف، ۹۵۹۸ مورد صدور اخطار و ۷۵۵ مورد پلمب انجام شده است.
سپهوند ضمن اشاره به رعایت ۹۳ درصدی محدودیت های شبانه و ۹۴ درصدی محدودیت ها در ورودی شهرها، اظهار داشت: با تعطیلی صنوف از ساعت ۱۸ موافق هستیم، اما لازم است که تردد خودرو ها هم همزمان با تعطیلی صنوف اعمال شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.