یک عارضه دیگر واکسن های فایزر و مدرنا

به گزارش یسکافه یک عارضه جانبی در ارتباط با واکسن های فایزر و مدرنا این است که هر دو می توانند سبب تورم غدد لنفاوی زیر بغل شوند و زنان را مشکوک به مبتلا شدن به سرطان سینه، سرطان خون یا لنفوم کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، پزشکان در آمریکا می گویند: بعضی از زنان این گره های لنفاوی زیر بغل را با توده های سرطانی اشتباه می گیرند و همین مساله خیلی از زنان را به انجام ماموگرافی قبل از موعد، پس از تزریق واکسن کووید ۱۹ وا داشته است.
در حالیکه متخصصان می گویند تورم غدد لنفاوی بعد از واکسن بی ضرر بوده و حتی مردان هم آنرا تجربه می کنند اما با این وجود پزشکان نگران هستند که این امر سبب ترس بی مورد در زنان شود.
علاوه بر این، از آنجائیکه این غدد لنفاوی متورم می توانند در ماموگرافی خویش را نشان دهند، امکان دارد سبب ایجاد پاسخ مثبت کاذب شده و احتیاج به آزمایش های غیرضروری بیشتر را بالا برند.
بنابر گزارش سایت تخصصی وب ام دی، به قول متخصصان بزرگ شدن غدد لنفاوی زیر بغل در جمعیت واکسینه شده بسیار غیرمعمول است و تابحال فقط در ۰.۲ تا ۰.۴ درصد از این افراد مشاهده شده است.
کارشناسان حالا از زنان می خواهند که حداقل یک ماه بعد از واکسیناسیون، ماموگرافی خویش را به تاخیر بیاندازند و در مواقع ضروری با پزشک خود مشورت کرده و در صورت مشاهده سایر علایم جدی تر در رابطه با سرطان مبادرت به انجام سایر آزمایشات ضروری نمایند.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.