سازمان هواشناسی اعلام کرد هشدار تشدید باران در ۳ استان

یسکافه: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی و اعلام تشدید سامانه بارشی؛ نسبت به بارش باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید موقت در مناطق مرکزی، نیمه جنوبی کرمان و جنوب فارس هشدار داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی و با اشاره به تشدید سامانه بارشی که از بامداد امروز (۴ آبان) آغاز می شود و تا اواخر وقت امروز ادامه دارد، از بارش باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید موقت در مناطق مرکزی، نیمه جنوبی کرمان و جنوب فارس آگاهی داد.
بر طبق این مخاطره، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، آب گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه های موقت همچون بنرها، داربست ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی مورد انتظار است.
از همین رو این سازمان نسبت به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، عدم کارهای کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرائی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها هشدار داده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به همراه داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.