ایجاد بانک امانات پزشکی هلال احمر با کمک خیرین

به گزارش یسکافه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشورمان از تشکیل بانک امانات پزشکی هلال احمر آگاهی داد و اظهار داشت: تا کنون 4500 کپسول اکسیژن و 600 دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، محمد نصیری در مراسم تقدیر از خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار و جمعیت هلال احمر با اعلان اینکه مسئولیت پذیری و مداخله اجتماعی خیرین و سازمان های مردم نهاد نقش موثری در کاهش لطمه ها و خسارات ناشی از کرونا داشت، اظهار داشت: خیرین و سازمان های مردم نهاد در توزیع اقلام بهداشتی مواد ضد عفونی، تامین تجهیزات پزشکی، آموزش عمومی و… نقش موثری داشتند. یکی از موارد مهمی که با کمک خیرین انجام شد. ایجاد بانک امانات پزشکی هلال احمر بود.
وی افزود: تعدادی از مبتلایان به کرونا بعد از ترخیص از بیمارستان نیز نیاز به استفاده از یک سری تجهیزات و اقلام پزشکی در خانه داشتند، اما قیمت بالا یا کمیاب بودن آن مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده بود. در همین راستا بانک امانات پزشکی هلال احمر تاسیس و تا کنون ۴۵۰۰ کپسول اکسیژن و ۶۰۰ دستگاه اکسیژن ساز با کمک خیرین تهیه شده است.
وی با اعلان اینکه ۵۸ ونتیلاتور بیمارستانی از مجموع ۱۰۰ ونتیلاتوری که از طرف هلال احمر به وزارت بهداشت اهدا شد نیز با کمک خیرین تهیه شده است، اظهار داشت: همین طور طی تفاهم نامه ای با یکی از شرکت ها، تسهیلاتی را برای اسکان رایگان بیماران و ایاب و ذهاب آنان فراهم کردیم بطوریکه اگر بیماری مجبور به حضور در تهران باشد، رایگان در این شهر اسکان خواهد یافت.
وی با اشاره به دیگر اقدامات داوطلبانه ای که از طرف تشکل ها و سازمان های مردم نهاد انجام شده، اشاره کرد: علاوه بر اقداماتی که در دوره شیوع ویروس کرونا انجام شد جمعیت هلال احمر در رویدادهای مختلف نیز از کمک و همراهی داوطلبان بهره برد. در بحران های مختلف همچون زلزله کرمانشاه، سیل و… نیز سازمان های مردم نهاد نقش موثری بر عهده داشتند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در این مراسم شماری از فعالان سازمان های مردم نهاد همچون یاسر هاشمی، فاطمه دانشور، نرگس کلباسی اشتری و… حضور داشتند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.