مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز هشدار داد: نزدیک شدن آمار بیماران فارس به ۲۵۰ هزار نفر

فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: از شروع شیوع همه گیری کووید-19 در کشور تا حالا با انجام آزمایش های مختلف تعداد 248 هزار و 9 مبتلای قطعی به کرونا در فارس شناسایی شده است.
دکتر سید روح الله حسینی دوشنبه ۶ اردیبهشت در تشریح وضعیت آماری شیوع ویروس کرونا در فارس، با اعلان اینکه وضعیت این استان همچنان قرمز است، اظهار داشت: خوشبختانه استان فارس در مبحث بیماریابی بوسیله انجام آزمایش های تشخیصی موثر و البته در واکسیناسیون، عملکرد موفقی را داشته است.
حسینی افزود: از شروع شیوع همه گیری کرونا، ۸۱۶ هزار و ۲۵۷ تست تشخیصی مولکولی در فارس تهیه و ۲۳۴ هزار و ۹۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده؛ از طرفی طی مدت اجرائی شدن طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی نیز ۹۲ هزار و ۴۳۶ مورد تست سریع انجام و تعداد ۱۳ هزار و ۷۷ بیمار مثبت مشخص شده است.
او اشاره کرد که از ۲۴۸ هزار و ۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شده در فارس، ۲۱۹ هزار و ۶۱۸ نفر بهبود یافته اند و اکنون ۲۷۹۲ نفر نیز در مراکز درمانی اختصاص داده شده به این بیماری، بستری هستند.
حسینی با اشاره به اینکه شرایط جسمی ۳۴۶ بیمار وخیم گزارش شده و این بیماران در بخش های آی سی یو، تحت مراقبت ویژه هستند، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان خودرا از دست دادند و جمع فوت شدگان این بیماری به عدد ۳۹۲۲ نفر رسیده است.
این پزشک متخصص اشاره کرد: هم اکنون تا شرایط ایده آل فاصله بسیاری داریم و هرگونه ساده انگاری در ارتباط با نکات پیشگیرانه از مبتلاشدن به کروناویروس مانند استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها می تواند منجر به رخدادهای غیرقابل جبرانی شود.
حسینی با اشاره به شروع فازهای مختلف واکسیناسیون عمومی، از مردم خواست تا اخبار موثق در مورد واکسیناسیون را از مراجع رسمی، وب سایت های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، صدا و سیما و رسانه های رسمی پیگیری کنند و به هیچ عنوان اخبار فضای مجازی غیررسمی را ملاک تصمیم و اقدام خود قرار ندهند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.