وزیر بهداشت: اورژانس ۱۱۵ نخستین مرجع مردم در حوادث و سوانح

یسکافه: وزیر بهداشت اورژانس 115 را نخستین مرجع مردم در حوادث و سوانح خواند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم افتتاح پروژه های سازمان اورژانس در سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور، گفت: فرماندهی اورژانس کشور بر عهده فردی شجاع، دلسوز و بسیجی است و دکتر کولیوند یکی از ستون های اصلی سیستم سلامت است.
وی ادامه داد: در طول این مدت داغ های زیادی از پرکشیدن بهترین نیروهای سیستم سلامت و مدافعان سلامت بر دل دارم و خیلی لحظات سختی بر من گذشت. یکی از افرادی که وقتی گرفتار ویروس کرونا شد و بنده را خیلی دلشکسته کرد، دکتر کولیوند بود. هر روز از وضعیت سلامتی او خبر می گرفتم یک روز گفتند که به قدری اکسیژن خون او پایین است که ممکنست از بین برود و آن لحظه پر از اشک شدم و گفتم خدایا تو می دانی که این مرد برای نظام سلامت، فرمانده ای بهادار است و او را به ما برگردان و نذری هم کردم.
وزیر بهداشت اشاره کرد: نیروهای اورژانس و نظام سلامت، همگی جان بر کف هستند و در 14 ماه گذشته نشان دادند که به عشق مردم، همانند پروانه تن به آتش بلا می زنند. ناگفته هایی از اورژانس کشور وجود دارد. ما هنوز به وزارت بهداشت وارد نشده بودیم که گرفتار سیلاب های گسترده در 25 استان کشور شدیم اما این خدمت رسانی گسترده با برگشت ناگهانی مسافران همزمان شده بود چون مردم، مسافرت های خودرا نیمه کاره گذاشتند و با شتاب زدگی برگشتند که حوادث جاده ای افزایش یافت و نیروهای اورژانس در آن ایام، تعجب آور کار کردند.
دکتر نمکی تصریح کرد: در حوادث و مناسبت های مختلف، نیروهای اورژانس، کارهای باارزش و بزرگی را انجام دادند. یک روز به بنده خبر دادند که بالگرد اورژانس برای ارائه خدمت به یک زن گرفتار خونریزی زایمان در یکی از روستاهای چهارمحال و بختیاری که برف سنگینی هم باریده بود، گرفتار حادثه شده و 5 نفرشان هم شهید شده اند و در آن شرایط انتظار بود که ما تسلیت بگوییم اما گفتم که زن حامله در چه وضعیتی است؟ بالگرد بعدی پرواز کند و نیروهای اورژانس با یک بالگرد دیگر پرواز کردند و این زن را به مرکز درمانی رساندند. در آن حادثه 5 شهید دادیم اما سلامت مادر و نوزادش تامین شد.
بنابر اعلام وبدا، وی اشاره کرد: در برف سنگین استان گیلان، نیروهای اورژانس توانستند 99 زن حامله که در وضعیت نزدیک به زایمان بودند را به محل های امن منتقل کردند و حتی یک زن حامله هم در آن شرایط، از خدمات بی بهره نماند. در پیوند قلب، یکی از کارهایی که توسط اورژانس هوایی انجام می شود، انتقال قلب اهدایی در کمترین زمان به مراکز پیوند اعضا است و تعداد قابل توجهی پیوند قلب داشته ایم که با همت اورژانس هوایی انجام شده است.
وزیر بهداشت تصریح کرد: بحث اورژانس بانوان در کشور یک نقصان بود. گرچه برادران شاغل در سازمان اورژانس، امن و امین مردم ایران شامل زنان و مردان ایرانی هستند اما در بعضی شرایط، امکان ارائه خدمات فوریت های پزشکی توسط پرسنل زن اورژانس، بهتر برقرار است.
دکتر نمکی گفت: امیدواریم که با تجهیز ناوگان اورژانس، شاهد خدمت رسانی اورژانسی چابک تر باشیم و تردید ندارم که با این سازماندهی، فرماندهی و نیرو و تفکر جهانی، یکی از بهترین اورژانس های نه فقط منطقه بلکه جهان را خواهیم داشت.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.