پاسخ وزارت بهداشت به ادعای گم شدن ۲۰۰هزار دز واکسن وارداتی کرونا

به گزارش یسکافه سخنگوی سازمان غذا و دارو به اظهارات برخی افراد همچون برخی نمایندگان مجلس در خصوص گم شدن ۲۰۰هزار یا چندصدهزار دز واکسن وارداتی کرونا پاسخ داد.
دکتر کیانوش جهانپور در گفت و گو با ایسنا ضمن تکذیب ادعای گم شدن چند صدهزار دُز واکسن وارداتی کرونا اظهار داشت: این مورد به هیچ وجه حقیقت ندارد و متاسفانه به نظر می آید این رفتار و گفتار بی پایه و اساس و ادعاهای واهی دارد در بعضی افراد عادی می شود.
وی ادامه داد: مبحث گم شدن ۲۰۰هزار یا صدهزار دُز واکسن موضوعی نیست که بتوان به آسانی از آن گذشت و جای شگفتی است که فردی بعنوان نماینده ملت چنین تخلف و جرم آشکار و بزرگی را پیش از آنکه از راه مراجع نظارتی و قضایی پیگیری کند، صرفاً به یک مصاحبه اکتفا کرده و در مورد آن صحبت کند.
جهانپور باردیگر تصریح کرد: این مورد کذب محض است و همه ساز و کارهایی که در راه واردات و توزیع واکسن اندیشیده شده همچون رصد هوشمند با سامانه های “تی تک” و سامانه های چهارگانه بهداشتی، نه تنها مانع از نشت آشکار واکسن به بازار سیاه شده، بلکه تخلفات احتمالی را هم به حداقل ممکن کاهش داده است.
وی اظهار داشت: انتظار می رود افراد اظهارنظرهای مسوولانه در این حوزه داشته باشند و پیش از پذیرش هر ادعایی، مستندات آنرا طلب کنند و حداقل با کارشناسان امر مشورت کرده و بعد اظهار نظر کنند. ادعاهای بی پایه و اساس در این حوزه ثمره ای جز تشویش اذهان عمومی و مخدوش نمودن نابجای چهره نظام و نظام سلامت و در نهایت بی اعتبار شدن نهادها و یا رسانه هایی که این افراد بدانجا مرتبط هستند، نخواهد داشت.
مدیرکل مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اضافه کرد: مصرانه انتظار داریم افراد در اظهار نظر پیرامون مبحث راهبردی مثل واکسن که امروز یک مسئله ملی است، مسوولانه تر رفتار کنند و حداقل های اخلاق حرفه ای و رسانه ای را در این حوزه مد نظر قرار دهند.
جهانپور همینطور به ایسنا اظهار داشت: تا آخر اردیبهشت ماه حدود ۳ میلیون دز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.