کرونا در هند همچنان در اوج

به گزارش یسکافه وزارت بهداشت هند اعلام نمود: تا بامداد امروز (جمعه) شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در این کشور از ۲۴ میلیون نفر عبور کرد و با ثبت ۳۴۳ هزار و ۱۴۴ مورد جدید مبتلا شدن در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۴ میلیون و ۴۶ هزار و ۸۰۹ مبتلا رسید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، همینطور با ثبت بیشتر از ۴۰۰۰ مورد جدید فوتی از بامداد پنج شنبه تاکنون، شمار کلی قربانیان این بیماری در هند به ۲۶۲ هزار و ۳۵۰ تن رسیده است.
کارشناسان هنوز مطمئن نیستند که چه زمانی این کشور، پیک (اوج) بیماری را پشت سر خواهد گذاشت.
بهرامر موکرجی، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه میشیگان گفته است که اغلب مدلها، این هفته را برای پیک بیماری پیشبینی کرده اند و کشور می تواند نشانه هایی از این روند را ببیند.
با این وجود وضعیت در مناطق روستایی ایالت اوتار پرادش، پرجمعیت ترین ایالت هند با بیشتر از ۲۳۰ میلیون نفر جمعیت وخیم است.
از طرفی برخی اجساد در رود گنگ که از این ایالت عبور می کند شسته می شوند چونکه کوره های جسدسوزی ظرفیت ندارند و چوب برای سوزاندن اجساد کمیاب شده است.
به گزارش یورونیوز، از طرفی رسانه های انگلیسی اعلام نموده اند برخی شواهد نشان داده است که گونه جهش یافته ویروس کرونا با منشا هند، مسری تر از گونه ای است که در انگلیس سبب موج دوم بیماری شد.
متخصصان “امپریال کالج لندن” از تاریخ ۱۵ آوریل تا ۳ مه سالجاری میلادی (۲۰۲۱)، ۱۲۷ هزار نمونه گرفته شده در انگلیس را تجزیه و تحلیل کرده اند و دریافتند در صورتی که موارد مبتلا شدن به ویروس کرونا در مقایسه با ماه مارس کاهش زیادی داشته است اما گونه ای که منشا آن هند است می تواند سریعتر از نوع انگلیسی منتقل شود.
با وجود این که هند بزرگترین تولیدکننده واکسن در جهان است اما به علت تقاضای زیاد، کارزار واکسیناسیون در این کشور با کندی پیش می رود. تابحال ۳۸.۲ میلیون نفر از جمعیت ۱.۳۵ میلیارد نفری هندوستان به صورت کامل واکسینه شده اند که ۲.۸ درصد کل جمعیت است.
سازمان جهانی بهداشت هم در تازه ترین گزارش خود اعلام نمود که نوع B.۱.۶۱۷ ویروس کرونا که منشا آن هند است در ۴۴ کشور شناسایی شده است.
این گونه برای اولین بار در ماه اکتبر سال قبل شناسایی شد و به تازگی از جانب سازمان جهانی بهداشت بعنوان گونه «نگران کننده» طبقه بندی شد.
از طرفی در بعضی از کشورهای آفریقایی مانند کنیا اعلام شده است که مانند هند در رویارویی با موج سوم بیماری کووید-۱۹ با کمبود دستگاههای اکسیژن رو به رو شده اند. این در شرایطی است که در این کشور بیمارستان ها مملو از بیمارانی است که اغلب درگیر گونه های انگلیسی و آفریقاییِ کرونا شده اند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.