افزایش نگرانیها در مورد کمبود داروی قارچ سیاه در هند

با تشدید موارد مبتلاشدن به صورتی عفونت نادر موسوم به ˮقارچ سیاهˮ در هند نگرانیها در مورد کمبود داروی این بیماری بالا رفته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، داروی ضد قارچ که در درمان این عفونت نادر استفاده می شود، در بیشتر ایالات هند با کمبود مواجه می باشد. آمفوتریسین بی که در خیلی از شرکتهای هندی تولید می شود در بازار سیاه به فروش می رسد.
با افزایش موارد مبتلا شدن به عفونت نادر “قارچ سیاه” درخواستهای اضطراری زیادی برای تهیه این دارو در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.
به قول پزشکان، این عفونت می تواند ناشی از مصرف داروهای استروئید در بیماران مبتلا به کووید-19 باشد که به نوع شدید بیماری گرفتار هستند.
موکورمایکوزیس یک عفونت بسیار نادر است که از قرار گرفتن در معرض کپک موکور ایجاد می شود و معمولا در خاک، گیاهان، کود دامی و میوه ها و سبزیجات خراب وجود دارد.
به گزارش یسکافه به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این عفونت روی سینوسها، مغز و ریه ها تأثیر می گذارد و می تواند در افراد دیابتی یا دارای نقص شدید ایمنی مانند بیماران سرطانی یا مبتلایان به HIV/ AIDS خطرناک باشد. خیلی از بیماران برای پیمودن روند درمان بموقع رجوع نمی کنند و حضور آنان در مراکز درمانی زمانی است که دیگر بینایی خویش را از دست داده اند و پزشکان مجبورند چشم را تخلیه کرده تا از رسیدن عفونت به مغز جلوگیری نمایند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.