رژیم غذایی برای کاهش استرس و صدمه قلبی

به گزارش یسکافه نتایج یک مطالعه نشان می دهد: نوعی رژیم غذایی معروف به ˮدَشˮ (DASH) مناسب برای پیشگیری از فشارخون بالا می تواند استرس و صدمه قلبی را کم کند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بررسی ها نشان می دهد: رژیم غذایی DASH که برای کاهش فشار خون طراحی شده می تواند صدمه قلبی و استرس را که اغلب به بیماری قلبی منجر می شود، کم کند.
آمارها نشان داد در افرادی که تا چهار هفته این رژیم غذایی را ادامه داده اند، میزان پروتئین خون که بعنوان نشانه ای از صدمه قلبی، استرس و التهاب در نظر گرفته می شود به صورت قابل توجهی پایین تر بوده است. علاوه بر این، در افرادی که رژیم غذایی DASH را با یک وعده غذایی حاوی میزانی کم سدیم ترکیب کنند، پروتئین خون به میزان بیشتری کاسته می شود.
محققان آمریکایی اظهار داشتند: یافته های ما شواهدی عرضه می دهد که نشانه تأثیر مستقیم رژیم غذایی بر صدمه قلبی است. تداخلات صحیح غذایی می تواند عامل های خطرزای قلبی – عروقی را در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه بهبود دهد.
رژیم غذایی DASH که برای پیشگیری از فشار خون بالا مناسب می باشد بر مصرف میوه، سبزیجات، لبنیات کم چرب، غلات، گوشت مرغ و ماهی و خشکبار تاکید دارد و مصرف چربی های اشباع شده، کلسترول، گوشت قرمز، مواد قندی و نوشیدنی های حاوی قند را محدود می کند.
به گزارش یسکافه به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان آمریکایی در بررسی های خود مشاهده کردند: در افرادی با رژیم غذایی DASH، شاخصهای در رابطه با صدمه قلبی حدود ۱۸ درصد و شاخصهای در رابطه با التهاب قلب کاهش ۱۳ درصدی داشته است. همینطور در افرادی که این رژیم را در کنار وعده غذایی حاوی سدیم کم رعایت نمایند شاخصهای زیستی استرس و صدمه قلبی بیشتر از ۲۰ درصد کاهش داشته است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.