باحضور وزیر بهداشت بیمارستان جامع زنان ارومیه

آذربایجان غربی وزیر بهداشت اظهار داشت: شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی بالاتر از نرم کشوری است.
سعید نمکی امروز ۱۸ تیر ماه در آیین افتتاح بیمارستان جامع زنان ارومیه اضافه کرد: در سالهای اخیر شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان غربی زیر یک تخت بود که هم اکنون با آغاز به کار بیمارستان های جدید شاخص تخت از متوسط کشوری که ۱.۶ است بالاتر رفته است.
وی خاطرنشان کرد: با ساخت بیمارستان ۶۰۰تخت خوابی و افتتاح بیمارستان های اشنویه، نقده، شاهین دژ و پیرانشهر نرم تختخواب به ازای هزار نفر ۲ تخت می شود.
نمکی با تاکید به این که بیمارستان جامع زنان ارومیه یکی از مهم ترین و بهترین بیمارستان جامعه در کشور است، خاطرنشان کرد: این بیمارستان عمومی با ۳۱۰ تختخواب کلیه امکانات تخصصی، بستری، تشخیص و پیشگیری بیماری های زنان را دارا است.
وزیر بهداشت اظهارکرد: با آغاز به کار این بیمارستان شاهد کاهش مرگ و میر بر اثر حاملگی و زایمان و کودکان و نوزادان خواهیم بود.
وی افزود: با وجود انتشار کرونا در توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی کشور وقفه ای به وجود نیامد و در مدت یک سال ۱۴ هزار تخت بیمارستانی و ۱۴۰۰پروژه بهداشتی و رفاهی در سطح کشور راه اندازی شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا؛بیمارستان جامع زنان و زایمان ارومیه در زمینی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۲۴ هزار متر مربع و در هشت طبقه با ۳۰۰ تخت بیمارستانی ساخته شده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.