مطالعات نشان می دهد؛ ویتامین D از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کند

بر اساس گزارش محققان، مواد خوراکی سرشار از ویتامین D به حفاظت از جوانان در مقابل سرطان روده بزرگ کمک می نماید.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، در حالیکه سرطان روده بزرگ به صورت کلی درحال کاهش است، اما موارد ابتلاء به این بیماری در بین افراد جوان در حال افزایش می باشد.
این روند صعودی به خاطر کاهش مصرف ویتامین D در غذاهایی مانند ماهی، قارچ، تخم مرغ و شیر است.
شواهد فزاینده ای در مورد ارتباط بین ویتامین D و خطر مرگ ناشی از سرطان روده بزرگ وجود دارد، اما تحقیقات کمی در مورد این که آیا مصرف ویتامین D با خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ (قبل از ۵۰ سالگی) ارتباط دارد یا خیر، وجود دارد.
دکتر «کیمی نگ»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه سرطان دانا فاربر بوستون، می گوید: «از آنجایی که کمبود ویتامین D در چند سال قبل همواره درحال افزایش بوده است، ما به بررسی این مورد پرداختیم که آیا این مساله می تواند در افزایش نرخ سرطان روده بزرگ در جوانان مؤثر باشد یا خیر.»
این مطالعه نشان داد که دریافت ۳۰۰ واحد ویتامین D در روز یا بیشتر، تقریباً معادل سه لیوان شیر، خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را تا حدود ۵۰ درصد می کاهد.
مصرف بیشتر ویتامین D با کاهش خطر ابتلاء به پولیپ روده بزرگ پیش سرطانی پیش از ۵۰ سالگی مرتبط بود.
این یافته ها بر مبنای داده های بیشتر از ۹۴ هزار زن است که بخشی از یک مطالعه طولانی مدت بودند که در سال ۱۹۸۹ شروع شد. آنها هنگام شروع مطالعه ۲۵ تا ۴۲ سال سن داشتند.
محققان ارتباط قابل توجهی بین مصرف ویتامین D و خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ بعد از ۵۰ سالگی پیدا نکردند. به قول محققان به مطالعه بیشتری نیاز است تا مشخص شود که آیا ویتامین D در واقع محافظت بیشتری در مقابل سرطان روده بزرگ در جوانان بوجود می آورد.
به گفته محققان، این یافته ها می تواند به سفارش هایی برای دریافت بیشتر ویتامین D بعنوان یک افزودنی ارزان برای آزمایش های غربالگری برای پیشگیری از سرطان روده بزرگسالان زیر ۵۰ سال منجر شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.