پزشکان انگلیسی می گویند: کاهش پادتن حاصل از واکسن کرونا در سالمندان بالای ۷۰ سال

پزشکان انگلیسی می گویند: میزان پادتن حاصل از واکسن کووید-۱۹ در بدن افراد بالای ۷۰ سال رو به کاهش است و این سوال را پیش می آورد که دُز یادآور یا تقویتی چه موقع برای آنها تزریق خواهد شد؟
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، داده های جدید از “اداره آمار ملی بریتانیا” نشان داده است که هرچند هنوز میزان مصونیت در سالمندان بالا است اما از تعداد افراد در این رده سنی که پادتن کووید-۱۹ دارند، کم می شود.
گزارش ها حاکیست شاخص ۹۴.۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال که در ماه ژوئیه پادتن ضد ویروس کرونا داشتند، هم اکنون به ۹۲ درصد کاسته شده است.
کارشناسان معتقدند که این درصد همچنان سیر نزولی خواهد پیمود و بعضی از ادامه این روند نزولی در ماه های زمستان نگرانند.
دکتر “کوئنتین فایوِلمَن” از آزمایشگاه پزشکی لندن می گوید: از آنجائیکه سالمندان و افراد صدمه پذیر اولین افراد در صف واکسیناسیون بودند به همین گونه در حالیکه به فصل سرما نزدیک می شویم، آنها اولین کسانی اند که مصونیت خویش را از دست می دهند. احتمال می رود موارد مبتلا شدن به کووید-۱۹ در فصول پاییز و زمستان همراه با دیگر بیماری ها همچون آنفلوآنزا افزایش یابد. افرادی که بیشترین صدمه پذیری را دارند، نباید مصونیت حیاتی خویش را از دست بدهند. تابحال تنها قشر یک درصدی صدمه پذیر جامعه که سیستم ایمنی بدنشان بسیار ضعیف است، برای دریافت سومین واکسن در نظر گرفته شده اند. حال در ماه سپتامبر هستیم و همچنان منتظریم ببینیم چه افراد دیگری واکسن یادآوری را دریافت خواهند کرد.
در گزارش روز چهارشنبه اداره آمار ملی آمده است: تحقیقات ما نشان داده است که در هفته های اخیر تا روز ۹ اوت ۲۰۲۱، درصد پادتن در خون افراد بزرگسال حاکی از افزایش یا سطح بالای آن در تمام رده های سنی بوده است اما میزان پادتن در خون سالمندان در سرتاسر بریتانیا اندکی کاسته شده است.
این گزارش می افزاید: از آخر ماه ژوییه، میزان پادتن در خون افراد ۷۰ سال به بالا کاسته شده است.
به گزارش ایندیپندنت، روز چهارشنبه کمیته مشترک واکسیناسیون و مصونیت (جِی سی وی آی) هم اعلام نمود که سومین دز واکسن به حدود ۵۰۰ هزار نفر از صدمه پذیرترین شهروندان بریتانیا عرضه خواهد شد اما هیچ تصمیمی در مورد برنامه واکسیناسیون یادآوری فصل پاییز که مدت ها است همه در انتظار آن هستند، اعلام نشده است. همینطور از محققان خواسته شده است که تولید واکسن های یادآور برای بزرگسالان را تسریع کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.