آمار جهانی همه گیری کرونا انگلیس رکورددار مبتلایان کووید در اروپا

به گزارش یسکافه شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تابحال به ۲۲۵ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۴۳۶ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۶۴۴ هزار و ۱۷۶ نفر بر اثر مبتلا شدن به این بیماری هم تأیید شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، همینطور ۲۰۲ میلیون و ۶۸ هزار و ۲۲۹ نفر از مبتلایان به کووید – ۱۹ تابحال بهبود یافته اند.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیشتر از ۴۱.۸ میلیون مبتلا و بیشتر از ۶۷۷ هزار قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند هم با آمار بیشتر از ۳۳.۲ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان مبتلا شدن قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۰.۹ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همینطور بعد از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیشتر از ۵۸۶ هزار و هند با بیشتر از ۴۴۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این لیست جهانی گزارش داده اند.
بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
#نام کشورمجموع مبتلایانمجموع قربانیان۱ایالات متحده۴۱، ۸۵۳، ۳۶۲۶۷۷، ۹۸۸۲هند۳۳، ۲۶۴، ۱۷۵۴۴۲، ۹۰۷۳برزیل۲۰، ۹۹۹، ۷۷۹۵۸۶، ۸۸۲۴انگلیس۷، ۲۲۶، ۲۷۶۱۳۴، ۲۰۰۵روسیه۷، ۱۴۰، ۰۷۰۱۹۲، ۷۴۹۶فرانسه۶، ۹۰۵، ۰۷۱۱۱۵، ۵۱۷۷ترکیه۶، ۶۵۸، ۲۵۱۵۹، ۸۸۶۸ایران۵، ۲۹۵، ۷۸۶۱۱۴، ۳۱۱۹آرژانتین۵، ۲۲۴، ۵۳۴۱۱۳، ۴۰۲۱۰کلمبیا۴، ۹۳۰، ۲۴۹۱۲۵، ۶۴۷بر اساس این لیست، روسیه هم با گذشتن از آمار ۱۹۲ هزار جانباخته تابحال بیشترین تلفات کرونا را در میان کشورهای اروپایی داشته است. با این وجود با افزایش باردیگر شمار مبتلایان در انگلیس طی هفته های اخیر، این کشور الان در میان کشورهایی اروپایی بیشترین آمار بیماران کووید را دارد و روسیه از این حیث با اختلاف کم بعد از آن و در جایگاه پنجم این جدول جهانی قرار گرفته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، برپایه آمار فوق هم اکنون در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده است و بعد از ایالات متحده، هند و برزیل – که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک هم بیشتر از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده اند.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.