مطالعات نشان می دهد؛ مصرف کاکائو به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می نماید

تحقیقات نشان می دهد کاکائو سرشار از فلاوانول ها است و مصرف آن می تواند خطر بیماری قلبی را کم کند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از دیلی اکسپرس، بیماریهای قلبی یکی از شایع ترین علل مرگ و میر در سراسر جهان است. نتایج یک پژوهش جدید نشان میدهد که چگونه یک درمان شیرین و اعجاب انگیز می تواند به کاهش خطر این بیماری کمک نماید.
کاکائو حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که از سلول ها در مقابل لطمه محافظت می کند و می تواند خطر بیماریهای قلبی را کم کند.
در این مطالعه، پژوهشگران بیمارستان بریگهام و زنان و مرکز تحقیقات سرطان فروید هاچینسون بوستون، داده های ۲۱، ۴۴۴ زن و مرد را بررسی کردند و به مطالعه نحوه تأثیر عصاره کاکائو بر سلامت قلب پرداختند.
دکتر «یانبین دانگ»، سرپرست تیم تحقیق اظهار داشت: «محصولات کاکائو با افزایش تقاضا و افزایش علاقه به پتانسیل ضدپیری تبدیل به یک خوراکی پرمصرف شده است.»
فلاوانول ها، آنتی اکسیدان هایی هستند که به خاطر واکنش ضدالتهابی قوی شأن شناخته می شوند و دانه های کاکائو منبع خوبی از این آنتی اکسیدان ها هستند.
تحقیقات نشان میدهد که مصرف بیشتر فلاونوئیدهای رژیمی با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی مرتبط می باشد.
شکلات تلخ دارای فلاونوئیدهای زیادی است، خصوصاً یک زیرگروه به نام فلاوانول که با کاهش خطر بیماریهای قلبی مرتبط می باشد.
برخی مطالعات نشان می دهند که مصرف شکلات یا کاکائو با کاهش مقاومت به انسولین و فشار خون بالا در بزرگسالان ارتباط دارد.
فرضیه این مطالعه این است که مکمل کاکائو سبب کاهش پیری و التهاب اپی ژنتیکی می شود و در نتیجه خطر ابتلاء به بیماریهای قلبی عروقی را می کاهد.
شکلات تلخ بطور خاص به سبب مزایای سلامتی خود بعنوان منبع طبیعی و خوب آنتی اکسیدان ها و همین طور آهن، مس و سایر عناصر مفید برای قلب و سلامت مورد توجه قرار گرفته است.
به گفته دکتر دانگ: «خوردن شکلات در حد اعتدال، موجب کاهش کلسترول، فشار خون، زوال شناختی و افزایش واکنش ایمنی به مهاجمان مانند ویروس کرونا می شود.»
به گفته پژوهشگران، برای افراد چاق مبتلا به بیماری کبد چرب، مصرف پودر کاکائو مفید می باشد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.