آلودگی هوا عامل مرگ سالانه ۳۰۰ هزار نفر در اروپا

به گزارش یسکافه آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا اعلام نمود: در سال 300 هزار نفر در اروپا به سبب آلودگی هوا جان خودرا از دست می دهند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا اعلام نمود: مرگ و میرهای زودرس ناشی از ذرات ریز معلق در هوا در سراسر اروپا ۱۰ درصد کم شده اما همچنان سالانه ۳۰۷ هزار نفر بر اثر این آلاینده جان خودرا از دست می دهند.
بر اساس گزارش آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا، چنانچه آخرین دستورالعمل های کیفیت هوا که از طرف سازمان جهانی بهداشت اعلام شده در کشورهای عضو این اتحادیه رعایت شود، آخرین آمار ثبت شده از تعداد قربانیان در سال ۲۰۱۹، به نصف کاهش پیدا می کند.
آمار مرگ و میر ناشی از ذرات ریز برای سال ۲۰۱۸، ۳۴۶ هزار نفر اعلام شده است.
در اوایل دهه ۱۹۹۰ ذرات معلق که به عمق ریه نفوذ می کنند، به مرگ سریع حدود یک میلیون نفر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا منجر گردید. این رقم تا سال ۲۰۰۵ به نصف کم شد و به ۴۵۰ هزار نفر رسید.
در سال ۲۰۱۹، ذرات معلق در هوا موجب مرگ زودرس ۵۳ هزار و ۸۰۰ نفر در آلمان، ۴۹ هزار و ۹۰۰ مورد در ایتالیا، ۲۹ هزار و ۸۰۰ نفر در فرانسه و ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر در اسپانیا شد.
به گزارش یسکافه به نقل از ژاپن تایمز، بنابر اعلام آژانس محیط زیست اتحادیه اروپا، آلودگی هوا همچنان بزرگترین تهدید زیست محیطی برای سلامت شهروندان اروپائیست.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.