واکسن یادآور کرونا هنوز بهترین چاره است

به گزارش یسکافه گروهی از متخصصان انگلیسی می گویند: با وجود آنکه میزان شیوع امیکرون بسیار بالاست اما هیچ فرد زیر ۵۰ سال که در یک مطالعه جدید شرکت داشته در بیمارستان بستری نشده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، همینطور مطالعه دیگری در این کشور نشان داده که مدت بستری شدن در بیمارستان برای مبتلایان به امیکرون در مقایسه با سویه دلتا ۲۰ تا ۲۵ درصد کاسته شده است.
بر طبق این مطالعه، تعداد بیمارانی که یک شب یا بیشتر در بیمارستان بستری شده اند، ۴۰ تا ۴۵ درصد کاسته شده است.
“عذرا غنی” از کالج امپریال لندن که یکی از نویسندگان این مطالعه است، اظهار داشت: هرچند کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان با نوع امیکرون دلگرم کننده است اما خطر سرایت این سویه بسیار بالا است.
از نظر وی واکسن یادآور “هنوز بهترین چاره است.”
تابحال هیچ یک از این مطالعات به صورت مستقل بررسی نشده، با این وجود این پژوهشها مجموعه ای از شواهد پزشکی را تایید می کنند در خصوص این که سویه امیکرون خفیف تر است. علت این امر هنوز معلوم نیست. یک علت امکان دارد این باشد که سویه امیکرون ابتدا در جمعیت هایی شیوع پیدا کرده که مصونیت بیشتری نسبت به عفونت ها دارند.
بنابر گزارش دویچه وله، با این وجود “پنی وارد”، پروفسور کالج کینگز لندن می گوید که این یافته ها، تغییری در این حقیقت نمی دهد که سویه امیکرون به شدت مسری است و حتی اگر حالا عده افرادی که به علت این سویه در بیمارستان بستری می شوند کم است اما در صورت گسترش بیماری امکان دارد آمار مبتلایان به سرعت افزایش یابد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.