مدیرکل دامپزشکی لرستان: لاشه های با لیبل قرمز را خریداری کنید

لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان اظهار داشت: مردم زمانی که به واحد عرضه گوشت مراجعه می کنند، اولویت خرید خودرا روی لاشه های با لیبل قرمز بگذارند، چونکه سن آنها پایین و کیفیتشان بالاست و همین موجب می شود گوشت مرغوب تری را خریداری کنند.
مصطفی زبردست در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: در شش ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ در کشتارگاه های طیور استان بیش از ۱۵ میلیون قطعه طیور کشتار شده که از این مقدار نزدیک به ۱۵۰۰ تُن به استانهای همجوار مانند خوزستان، اصفهان و تهران برای مباحث تنظیم بازار ارسال شده است.
وی افزود: بر مرغی که مردم از مراکز عرضه مجاز خریداری می کنند نظارت شرعی و بهداشتی انجام شده و قابلیت مصرف و کیفیت آن در حد بهترین مرغ هایی است که در کشور پرورش پیدا می کنند.
زبردست اضافه کرد: در زمینه کشتار دام در شش ماهه ابتدایی امسال بیش از ۱۵۰ هزار رأس دام سبک و ۳۱ هزار رأس دام سنگین در کشتارگاه های استان کشتار شده که دراین زمینه نیز نظارت شرعی و بهداشتی توسط همکاران ما انجام شده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان در ارتباط با عرضه و کشتار بدون مجوز دام در حاشیه شهرها، عنوان کرد: باتوجه به اینکه عرضه دام در حاشیه شهر جزو مزاحمت های شهری است، بر طبق ماده قانونی شهرداری متولی این قضیه است و می تواند با متولیان این امر برخورد قضایی کرده و آنها را به مراجع قضایی ارائه کند، که شهرداری در این عرصه خیلی ورود نمی کند.
وی ادامه داد: شش ماهه ابتدایی امسال بیش از ۳۰ نفر از افرادی که مبادرت به نگهداری، عرضه و بعضاً کشتار دام در حاشیه شهرها کردند به مراجع قضایی معرفی کردیم، این کار را با تمام قوا انجام می دهیم که از عرضه غیرقانونی دام جلوگیری نماییم.
زبردست با اشاره به اینکه دراین زمینه شهروندان می توانند بیشترین کمک را به ما کنند، اضافه کرد: انتظار داریم شهروندان حتما گوشت مورد نیاز و مصرفی خودرا از واحدهای مجازی که دراین زمینه فعالیت دارند خریداری کنند و برای جلوگیری از اشاعه بیماریهای مشترک بین انسان و دام از کشتارهای بدون مجوز و خانگی اجتناب کنند.
مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: موضوعی که برای نخستین بار در کشور و در لرستان انجام شد، بحث هویت گذاری و هویت دار کردن لاشه دام ها بر طبق شرایط جسنی و کیفیت لاشه است، لاشه که از کشتارگاه خارج می شود با هر لیبل سفید، قرمز و زرد رنگ لاشه هایی هستند که از نظر سلامت در سلامت کامل به سر می برد و مورد تأیید همکاران واحد بهداشتی ماست، تفاوت در این است که لاشه هایی که لیبل قرمز رنگ می خورد مربوط به دام های جوان، بزغاله و گوساله هستند و کیفیت گوشت آنها عالی است.
وی اشاره کرد: لاشه هایی که لیبل سفید دارند دارای کیفیت رو به بالا هستند و لاشه هایی که لیبل زرد رنگ می خورند مربوط به دام های پیر هستند.
زبردست با اشاره به اینکه هدف ما از انجام این کار جلوگیری از پیر کُشی دام در استان است، بیان کرد: انتظار ما این است که مردم زمانی که به واحد عرضه گوشت مراجعه می کنند، اولویت خرید خودرا روی لاشه های با لیبل قرمز بگذارند، چونکه سن آنها پایین و کیفیتشان بالاست و همین موجب می شود گوشت مرغوب تری را خریداری کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.