نادری خبر داد انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت در دستور کار مجلس

یسکافه: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت که مقاومت وزارت بهداشت در مقابل طرح افزایش ظرفیت پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشان دهنده این است که تنها راه اجرای عدالت در دسترسی به آموزش پزشکی انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، احمد نادری با انتقاد از سنگ اندازی وزارت بهداشت در مقابل اصلاحات در وضعیت دسترسی به خدمات درمانی در کشور اظهار داشت: این وزارتخانه در اتفاقات اخیر نشان داده است که بیشتر حافظ منافع صنف پزشکی بوده است تا منافع مردم و کشور.
نماینده تهران در مجلس افزود: باتوجه به شرایط موجود بنظر می رسد حتی در صورت تصویب افزایش ظرفیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئولین وزارت بهداشت تمام توان خودرا برای جلوگیری از افزایش ظرفیت انجام خواهند داد.
وی با ابراز نگرانی از روند تصمیم گیری درباب طرح افزایش ظرفیت پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از گرفتن تصمیم قاطع و مشخص درباب افزایش ظرفیت پزشکی طفره می رود و این مساله این شائبه را به وجود آورده است که ممکنست در اثر فشار و لابی سنگین صنف پزشکی باشد. برای مثال اکنون مسئله کمبود پزشک متخصص و دندانپزشک در کشور به شدت محسوس است، اما متاسفانه در مصوبات و مصاحبه های اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور به آن توجه نشده است.
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس افزود: به عقب افتادن تصمیم گیری درباب شکستن انحصار پزشکی تنها به نفع صنف پزشکان و برای لابی گری و فشار رسانه‎ای بر مسئولین برای خارج کردن این مصوبه از دستورکار است. به تاخیر افتادن تصمیم گیری درباب ظرفیت پزشکی باتوجه به سالمندی جمعیت در ۲۰ سال آینده، سلامت مردم به خطر می افتد.
نادری در آخر اظهار داشت: انتظار می رود شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایستادگی در مقابل انحصارطلبان و فشار ذی نفعان، تصمیمات درست و لازم را در دستور کار قرار دهد. اما باید گفت در هر صورت راه حل اصلی رفع کمبودها انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت است و مجلس اساسا این مساله را پیگیری خواهدنمود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.