پاسخ رئیس انستیتو پاستور ایران به این سوال کدام واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجوز می گیرد؟

به گزارش یسکافه زنجان رییس انستیتو پاستور ایران در پاسخ به این که کدام واکسن برای تزریق به کودکان 5 تا 11 سال مقابل کرونا مجوز دریافت می کند، اظهار داشت: واکسن تولید شده این مرکز احیانا تا اختتام ماه مجوز تزریق دریافت خواهدنمود.

علیرضا بیگلری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که مطالعات سازمان غذا و دارو بر روی واکسن پاستاکووک را برای گروه سنی ۲ تا ۱۸ سال مورد تایید قرار داده است، اظهار داشت: طبق تصمیم سیاست گذاران ارشد بهداشتی کشور، این نوع واکسن هم اکنون برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قابل مصرف است، در صورتیکه علاوه بر بالغین مجوز جهت تزریق برای کودکان ۲ تا ۱۸ سال نیز دریافت شده است.

وی اضافه کرد: اکنون کمیته فنی واکسن برای سنین ۵ تا ۱۱ سال موافقت خودرا اعلام نموده است و منتظر بررسی های بیشتر هستیم تا در ستاد کرونا مجوز را برای این گروه سنی دریافت نماییم که در این صورت پاستاکووک تنها واکسن ایرانی است که برای گروه سنی فوق مجوز تزریق را دریافت کرده است؛ البته واکسن سینوفارم که واکسنی وارداتی است این مجوز را دارد.

رییس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: اساسا واکسن پاستاکووک برای سنین ۵ تا ۱۱ سال تصویب خواهد شد و احتمال می دهیم که حداکثر تا اختتام این ماه تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شود.
زمان دریافت دز چهارم شرکت کنندگان در طرح کارآزمایی واکسن ایرانی – کوبایی
این مسئول در ادامه به طرح کارآزمایی واکسن کنژوگه اشاره نمود و تصریح کرد: بر طبق مطالعات پیش بینی کردیم که دو دز در هیچ واکسنی کافی نخواهد بود و از اینرو واکسن کنژوگه را سه دزه مورد کارآزمایی و مطالعه قرار دادیم.

بیگلری افزود: این طرح نشان داد تزریق سه دز تاثیر بسیار بیشتری داشته و ۹۶.۵ درصد می تواند از بیماری شدید کرونا و بستری شدن افراد جلوگیری کند؛ پس واکسن را سه دز طراحی کردیم.

وی اظهار داشت: افراد در دز اول و دوم واکسن کنژوگه را دریافت می کنند و در دز سوم واکسن پاستاکوک پلاس تزریق می شود که در این دز یادآوری می نماییم که مخاطره ایمنی همیشه در بدن وجود دارد.

بیگلری با تاکید بر این که تنها سازنده واکسنی بودیم که دز یادآوری را طراحی کردیم، متذکر شد: امروز می بینیم که همه واکسن های دنیا دز سوم و یا چهارم را می خواهند تزریق کنند.

رییس انستیتو پاستور ایران اضافه کرد: امروز در کشور واکسن پاستاکووک بعنوان دز اول و دوم تزریق شده و پاستاکووک پلاس بعنوان دز بوستر یا همان یادآوری توسط وزارت بهداشت مورد استفاده قرار گرفته است.

این مسئول در رابطه با کسانی که در طرح کارآزمایی واکسن نوترکیب کنژوگه شرکت کرده و واکسن اصلی را دریافت کرده بودند، اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده، سطح ایمنی کسانی که در این کارآزمایی شرکت داشتند، خوب بود.

وی اشاره کرد: طبق ابلاغیه وزارت بهداشت که این هفته صادر شد، افرادی که در این کارآزمایی واکسن دریافت کرده بودند حدود ۶ ماه از آخرین زمان دریافت دز یادآوری خود باید واکسن پاستاکووک پلاس را برای دز چهارم دریافت نمایند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.