مشکل کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی از زبان نماینده فریدن و فریدونشهر

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: متاسفانه با وجود وسیع بودن حوزه انتخابیه با کمبود پزشک متخصص و تجهیزات درمانی در منطقه مواجه هستیم.
حسین محمد صالحی دارانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تامین پزشک متخصص و تجهیزات درمانی در زمینه انتخابیه خود، بیان کرد: منطقه بنده شامل 4 شهرستان بوده و منطقه وسیعی می باشد. جمعیت روستایی ما بالا می باشد اما متاسفانه در زمینه پزشک متخصص با کمبود مواجه هستیم. برخی از بیمارستان های ما اصلا پزشک جراح ندارند.
ایشان سپس اظهار نمود: بیمارستان مرکزی حوزه انتخابیه بنده که شهید رجایی داران است در بسیاری از تخصص ها اصلا پزشک نداریم. با مکاتبه ای که صورت گرفت امسال کلا دو پزشک که درحال گذراندن طرح خود می باشند به استان تخصیص دادند. متاسفانه کمبود پزشک متخصص در شهرستان ها خیلی زیاد است.
نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: لازم است که طرحی برای پزشکان در نظر گرفته شود تا انگیزه ای برای حضور در شهرستان ها داشته باشند. درباب تجهیزات پزشکی نیز حدود یک سال و اندی است که ما از دو وزیر دستور گرفتیم اما هنوز درگیر بروکراسی اداری برای تامین دستگاه ام. ای. ار و سی. تی. اسکن هستیم. با وجود کمک هایی که وزارت بهداشت انجام داده است اما هنوز تعدادی از دستگاه های ضروری برای استان تامین نشده است.
ایشان سپس اشاره کرد: باتوجه به بضاعت مالی و اقتصادی مردم منطقه چندان نمی توان بر روی کمک خیرین در زمینه درمانی حساب بازکرد. توجه خیرین نیز بیشتر بر روی شهرهای اطراف مراکز استان است و به روستاها کم توجه داشتند. از ناحیه دفتر بنده یک گروه پزشکی شکل گرفته که بطور معمول روزهای جمعه در روستاها حاضر شده و خدمات رایگان پزشکی انجام می دهند اما جوابگو نیست.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.