مشکل کمبود پزشک از زبان نماینده مردم بردسکن و کاشمر

نماینده مردم بردسکن و کاشمر از مشکلات کمبود پزشک در شهرستان های حوزه انتخابیه خود گفت و اشاره کرد: این کمبود باید رفع گردد تا مردم مجبور نباشند برای مراجعه به یک پزشک متخصص از محل زندگی خود مسافت های زیادی را طی کنند.
حجت الاسلام جواد نیک بین درگفت وگو با ایسنا درباره مشکلات کمبود پزشکی در زمینه انتخابیه خود اظهار داشت: در منطقه ترشیز کهن در شهرستانی مانند کوه سرخ گرفتار کمبود متخصص هستیم و این شهرستان حتی یک متخصص هم ندارد، در دو شهرستان دیگر بردسکن و خلیل آباد منطقه گرفتار کمبود جدی متخصص هستیم، در کاشمر هم در بعضی رشته ها متخصص داریم ولی کمبود احساس می شود؛ بدین سبب لازم است وزارت بهداشت به تامین پزشک متخصص مورد نیاز کمک نماید.
وی ادامه داد: این کمبود باید رفع گردد تا مردم مجبور نباشند برای مراجعه به یک پزشک متخصص از محلل زندگی خود مسافت های زیادی را طی کنند. درنوردیدن همین مسافت زیاد سبب مشکلات مختلفی همچون تصادفات جاده ای می شود، افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی اساسا می تواند به این کمبود کمک نماید اما مشروط به یک شرط مهم، افزایش ظرفیت نباید سبب تقلیل زیرساخت های آموزشی و کاهش کیفیت آموزش باشد، با افزایش ظرفیت موافقیم اما مشروط به فراهم ساختن زیرساخت و امکانات آموزشی مناسب همچون کلاس و اساتید مورد نیاز.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: بااینکه تصمیم افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی اتخاذ شده است اما باید دقت کنیم که ما در طول این سال ها ظرفیت آموزش را افزایش نداده ایم که این مساله اساسا می تواند دانشکده های علوم پزشکی و موضوع تعلیم و تربیت پزشک متخصص را با خطر روبه رو سازد و سبب شود و آن کیفیت مورد انتظار به دست نیاید، پس لازم است به این مهم هم توجه گردد.
نیک بین عنوان کرد: ابتدای انقلاب بسیاری از پزشکانی که در بسیاری از شهرستان ها و درخیلی از مراکز استانها فعالیت می کردند پزشکان غیر ایرانی بودند؛ برای مثال ۸۰ تا۹۰ درصد پزشکان منطقه حوزه انتخابیه ما هندی، پاکستانی و اتباع افغانستان بودند اما حالا یک پزشک خارجی هم نداریم و شرایطی فراهم شده که بسیاری از پزشکان ما در کشورهای خارجی طبابت می کنند، یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی که دردهه فجر آنرا ارج بنهیم پیشرفت های علمی در زمینه های پزشکی و پیراپزشکی است، ما در این عرصه به خودکفایی رسیده ایم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.