محققان می گویند؛ ۴۰ درصد بیماران کرونائی حس چشایی خودرا از دست می دهند

طبق یک مطالعه جدید، از هر 10 بیمار مبتلا به کووید، چهار نفر گرفتار نوعی از دست دادن حس چشایی هستند.

به گزارش یسکافه به نقل از وب مِد، خیلی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گزارش می دهند که حس چشایی و همین طور حس بویایی خودرا از دست داده اند، اما دانشمندان به این مساله مشکوک بودند.
حال تجزیه و تحلیل جدید مرکز مونل فیلادلفیا نشان داد که ۳۷ درصد- یا تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ نفر- از بیماران کرونائی واقعاً حس چشایی خودرا از دست داده اند و گزارش های مربوط به از دست دادن حس چشایی در حقیقت قابل تمایز از موارد از دست دادن حس بویایی است.
اختلال چشایی می تواند از دست دادن کامل چشایی، از دست دادن جزئی چشایی و تحریف چشایی باشد. مرکز مونل در اطلاعیه ای اعلام نمود که این یک علامت «تحت بررسی» است که می تواند به پزشکان در درمان بهتر بیماران کرونائی کمک نماید.
محققان داده های مربوط به ۱۳۸، ۷۸۵ بیمار مبتلا به کووید را از ۲۴۱ مطالعه که کاهش چشایی را ارزیابی کردند و بین ۱۵ مه ۲۰۲۰ تا ۱ ژوئن ۲۰۲۱ انتشار یافت، بررسی کردند. از بین این بیماران، ۳۲۹۱۸ نفر گفته بودند که نوعی از دست دادن حس چشایی دارند. علاوه بر این، بیماران زن بیشتر از مردان حس چشایی خودرا از دست داده بودند و افراد ۳۶ تا ۵۰ ساله بیشترین میزان از دست دادن چشایی را داشتند.
به گفته پژوهشگران، از دست دادن حس چشایی یک علامت واقعی و مشخص کووید ۱۹ است که نباید با کاهش بویایی اشتباه گرفته شود.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.