محققان می گویند؛ پروبیوتیک ها در تسریع روند بهبود کووید ۱۹ موثرند

به گزارش یسکافه باکتری های روده با موارد گوناگونی، از خطر مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ گرفته تا افسردگی مرتبط هستند، و الان به نظر می آید که می توانند با کووید۱۹ هم مقابله کنند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از دیلی میل، طبق یک مطالعه جدید، مصرف یک کپسول پروبیوتیک که برای افزایش تعداد باکتری های مفید در روده طراحی شده اند، امکان دارد بهبودی از کروناویروس را تسریع کند.
پروبیوتیک ها قرص ها و نوشیدنی های بدون نسخه هستند که گفته می شود میکروبیوم روده را تقویت می کنند.
شواهد مختلف نشان داده است که داشتن ترکیب مناسبی از باکتری های روده می تواند دفاع ایمنی بدن را تقویت کند.
در این تحقیقات، به نیمی از یک گروه ۳۰۰ نفری از بیماران کووید ۱۶ تا ۶۰ ساله که آزمایش PCR شأن مثبت بود اما نیازی به درمان بیمارستانی نداشتند، یک کپسول پروبیوتیک داده شد، در حالیکه به نیمی دیگر دارونما داده شد.
نتایج نشان داد ۵۳ درصد از افرادی که پروبیوتیک مصرف کردند (۷۸ نفر از ۱۴۷ نفر در این گروه)، در مقایسه با ۲۸ درصد (۴۱ از ۱۴۶ نفر در گروه دارونما)، علایم کوویدشان طی یک ماه از بین رفت.
مکمل، Probio۷ AB۲۱، حاوی چهار گونه زنده باکتری است که سه نوع از آنها لاکتوباسیلوس هستند.
ده سال پیش محققان هلندی دریافتند که لاکتوباسیلوس موجود در غذاهای لبنی، موادی تولید می کند که می تواند با سلول های عصبی ارتباط برقرار کرده و التهاب مزمن در رابطه با خیلی از بیماری ها را کم کند.
تحقیقات قبلی نشان داده است که مبتلایان به کووید طولانی مدت میزان لاکتوباسیلوس پایینی در روده خود دارند که احتمالاً منجر به التهاب در سرتاسر بدن می شود.
نتایج مطالعه جدید نشان داد افرادی که از کپسول باکتری استفاده می نمایند نه تنها سریع تر بهبود می یابند، بلکه بار ویروسی کمتری هم در خون شأن دارند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.