سلامت خواب جامعه، مهم ترین پیش بینی کننده موفقیت کودکان

یسکافه: خراسان رضوی مطالعه جدید به رهبری دانشگاه آریزونا آمریکا نشان داد سلامت خواب جامعه مهم ترین پیش بینی کننده سلامت فرصت های رشد مثبت و موفقیت کودکان است. این نتایج نشان میدهد ارتقای سلامت خواب ممکنست راهی بسیار کارآمد برای ارتقای سلامت و رفاه کلی باشد.

به نقل از ارث، دانشمندان داده های سلامت خواب محله جمع آوری شده توسط مراکز کنترل و پیش گیری از بیماریها را با داده های شاخص فرصت های کودک(پایگاه داده ای که شاخص هایی را برای آموزش، سلامت، محیط و عوامل اجتماعی و اقتصادی که بر رشد کودک تاثیر می گذارد، ارائه می کند) ادغام کردند.

نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد سلامت خواب قوی ترین پیش بینی کننده فرصت ها برای کودکان یک محله است که ۵۷.۲ درصد از واریانس امتیاز جهانی شاخص فرصت های کودک را به خود اختصاص می دهد.

علاوه بر این سلامت خواب در سطح جامعه مهم ترین پیش بینی کننده مولفه فردی شاخص فرصت های کودک(COI) همچون نمرات آموزش، سلامت و محیط زیست، اجتماعی و اقتصادی بود.

سوزان گورووی، محقق ارشد این مطالعه و محقق فوق دکتری در پزشکی خواب رفتاری در دانشگاه آریزونا، اظهار داشت: شگفت انگیزترین چیزی که در این مطالعه کشف کردیم، این بود که نه فقط سلامت خواب یک محله پیش بینی کننده قوی برای هر عنصری بود که شاخص فرصت کودک را تشکیل می دهد بلکه مهم ترین پیش بینی کننده در مقایسه با سایر معیارهای سلامت جامعه نیز بود.

دکتر گورووی اضافه کرد: زمانی که همه چیز در اطراف ما نسبت به درصد میزان خواب سفارش شده، همین طور سطوح گسترده ای از معیارهای دیگر همچون دسترسی به بیمه درمانی، معاینات معمول پزشکی، مراقبت های پیشگیرانه سالمندان، کارهای اوقات فراغت یا شیوع شرایط و رفتارهای پزشکی مانند فشار خون بالا و سیگار کشیدن بررسی شدند، این خواب بود که از نظر توانایی پیش بینی شاخص فرصت کودک از همه آنها بهتر عمل کرد.

در واقع سلامت خواب به تنهایی با شاخص کلی بیش از ۵۰ درصد همپوشانی داشت به این معنا که سلامت خواب یک محله شاخص بسیار قوی از توانایی آن محله برای ارائه تجربیات آموزشی خوب، محیط های سالم و ایمن و حمایت های اجتماعی است.

این یافته ها نشان میدهد کوشش های بهداشت عمومی با هدف قرار دادن سلامت خواب در سطح جامعه می تواند مزایای عمده ای در کمک به رشد کودکان جامعه به روشی سالم و موفق داشته باشد.

نتایج این مطالعه در مجله Sleep انتشار یافته است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.