محققان می گویند؛ غذاهای تند برای سلامت مضر نیستند

چالش غذای تند این روزها رایج است، اما آیا خوردن فلفل قرمز و سس های تند می تواند به بدن شما لطمه برساند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، یکی از متخصصان تغذیه مرکز پزشکی کلیولند در اوهایو پیشنهاد می دهد که بااینکه ممکنست غذاهای تند زبان شما را سر میز شام بسوزاند و در بدن شما موجب ایجاد ناراحتی های گوارشی شود، اما در حقیقت می تواند به بهبود سلامت در طول عمر کمک نماید.
کپسایسین، ماده ای که در فلفل یافت می شود و موجب گرما می شود، یک ترکیب شیمیایی روغن مانند است که به گیرنده های درد روی زبان و در سراسر دستگاه گوارش متصل می شود. این کپسایسین است که وقتی فلفل هالاپینو را گاز می زنید موجب می شود مغزتان احساس کند درحال سوختن هستید.
«جاینا متالونیس»، متخصص تغذیه، توضیح داد: «اما کپسایسین در حقیقت شما را نمی سوزاند. بلکه مغز شما را فریب می دهد تا فکر کند تغییر دما رخ داده است و در نتیجه احساس گرما و درد به وجود می آورد.»
این فقط تلاش بدن شما برای خنک شدن و پاک کردن علایم ناشی از ادویه ها، مانند آبریزش بینی، عرق کردن، و اشک ریختن است. این مطالعه نشان داد که هنگام مصرف غذای تند، دمای بدن در کوشش برای خنک کردن بدن افزایش می یابد.
کپسایسین به طور معمول بعد از حدود ۲۰ دقیقه از گیرنده های درد در دهان جدا می شود، اما بعد از شروع حرکت در سیستم گوارش، علایم جدیدی آغاز می شود. با عبور ماده محرک، می تواند موجب احساس سوزش در قفسه سینه، سکسکه، تورم گلو، حالت تهوع، استفراغ، حرکات دردناک روده و حتی اسهال شود.
اما پژوهشگران معتقدند که مبارزه کوتاه مدت ممکنست ارزش آنرا برای بازدهی بلندمدت داشته باشد.
به گفته متالونیس، «تحقیقات نشان داده است کسانی که ۶ بار در هفته غذای تند می خورند، در مقایسه با افرادی که کمتر از یک دفعه در هفته غذای تند می خورند، با خطر کمتر مرگ زودرس روبرو هستند. این فواید شامل کاهش کلسترول، کاهش احتمال بیماری قلبی، سلامت بهتر معده و روده و حتی کاهش وزن بود.»
کپسایسین همین طور عنصر کلیدی در برخی از داروهای مسکن می باشد که برای درمان بیماریها ازجمله آرتریت تا فیبرومیالژیا و سردرد استفاده می شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.