محمدبیگی: کمیسیون بهداشت با دقت روند اجرای طرح دارویار را پیگیری می کند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت که از دولت انتظار داریم با تامین منابع مالی بموقع و پرداخت آن به سازمان های بیمه گر در اجرای موفق طرح دارویار کمک نماید. کمیسیون بهداشت نیز با دقت روند اجرای طرح دارویار را پیگیری می کند.
فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مزایای طرح دارویار که از طرف وزارت بهداشت درحال اجراست، اظهار داشت: مسئولین وزارت بهداشت با اجرای این طرح در مرحله اول ۳۶۶ قلم داروی ضروری و پرمصرف را تحت پوشش بیمه قرار دادند و تصمیم دارند تا ۱۱۹ قلم داروی دیگر با تایید شورای عالی بیمه، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
وی با اعلان اینکه سه دهک پائین جامعه در قالب این طرح رایگان بیمه می شوند، اضافه کرد: هدف این است تا با افزایش قیمت دارو، فشاری بر مردم وارد نشود و هزینه ها از طرف بیمه ها پرداخت گردد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که باید با تامین منابع مالی از طرف سازمان برنامه و بودجه، این طرح به درستی اجرا شود تا اهداف آن محقق گردد، گفت: هم اکنون به سبب پایین بودن قیمت دارو، دارو به کشورهای همسایه قاچاق می شود و چندین کشور همسایه از داروی یارانه ای ایران استفاده می نمایند.
محمدبیگی اضافه کرد: با اجرای دقیق طرح دارویار، یارانه به بیماران و بیمه ها پرداخت می شود و از قاچاق دارو جلوگیری می گردد. همین طور واسطه ها و دلالان از چرخه دارو حذف می شوند.
نماینده قزوین در مجلس اظهار نمود: با اجرای این طرح بیمه ها باید هزینه دارو را پرداخت کنند، نباید افزایش قیمت دارو به مردم تحمیل شود؛ بطور قطع مطالبات مردم در زمینه دارو بسیار اهمیت دارد و به عنوان نماینده مردم در مجلس به جد پیگیر روند اجرای این طرح هستیم تا به درستی اجرا شود.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که این طرح باید با نظارت دقیق مجلس، وزارت بهداشت، سازمان ها و نهادهای نظارتی به درستی اجرا شود، اضافه کرد: از دولت انتظار داریم که با تامین منابع مالی بموقع و پرداخت آن به سازمان های بیمه گر در اجرای موفق این طرح کمک کنند. هر گونه خلل دراین زمینه سبب فشار به مردم خواهد شد پس مطالبه جدی ما نظارت دقیق و منسجم دولت در این طرح است.
این عضو کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نبود پیوست رسانه ای برای این طرح اظهار داشت: از دولت انتقاد داریم که چرا نمایندگان در جریان اجرای طرح قرار نگرفته اند و به عنوان خادمان مردم از این مساله غافل هستند؟ در این رابطه مردم را نباید نادیده گرفت.
رییس کمیته سلامت الکترونیک کمیسیون بهداشت با اعلان اینکه قرار بود ۷۰۰ میلیارد برای زیرساخت سلامت الکترونیک در امتداد اجرای حذف ارز ترجیحی، توسعه نظام ارجاع و پزشک خانواده و همین طور اجرای دقیق سامانه ها و تکمیل سرویس ها تخصیص داده شود، اظهار داشت: متأسفانه تا حالا اعتباری برای این مساله اختصاص داده نشده و اگر این روند ادامه یابد با این وضعیت ممکنست طرح زمین بخورد.
محمدبیگی در آخر اشاره کرد: پشتیبانی از اقشار کم درآمد، تامین دارو برای بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن، پوشش بیمه ای آحاد مردم و تامین منابع مالی با اهمیت ترین شروط اجرای این طرح است، در غیر این صورت گرانی دارو لطمه زیادی به بیماران و اقشار نیازمند خواهد زد. در کمیسیون بهداشت مجلس با دقت روند اجرای طرح رصد و پیگیری می شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.